
Sunweb Group

Informatie over Sunweb Group
Openingstijden
- Zondag: 10h-17h
- Maandag: 9h-20h
- Dinsdag: 9h-20h
- Woensdag: 9h-20h
- Donderdag: 9h-20h
- Vrijdag: 9h-20h
- Zaterdag: 10h-17h
Sunweb Group is one of the leading travel groups in Europe. It is the driving force behind numerous brands operating within seven international markets: The Netherlands, Belgium, Denmark, Sweden, United Kingdom, Germany and France.
The combination of a centralized organization, unique self-contracted “content” and strong online business model has resulted in over one million happy clients for Sunweb Group each year. Sunweb Group employs approximately 400 individuals and sends more than 350 reps on to various holiday destinations. The fundamental goal of the group is to deliver the best possible holiday experience across all sun, self-drive and winter sport holiday packages; ultimately creating lifetime memories.
Onze opmerking van TraTraTravel Nederland over Sunweb Group:
Sunweb Group is een reisorganisatie die zowel positieve als negatieve ervaringen van klanten heeft ontvangen. Klanten die tevreden waren, prijzen de gemakkelijke boekingsprocessen en de redelijke prijzen voor vakanties, vooral voor skireizen. Veel gebruikers hebben hun reis zonder problemen geboekt en genoten van de vriendelijke service van de reisleiding ter plaatse.
Er zijn echter ook significante klachten die niet over het hoofd gezien kunnen worden. Diverse klanten hebben gesproken over slechte klantenservice, met lange wachttijden aan de telefoon en onduidelijke communicatie over boekingen en klachten. Probleemoplossing lijkt vaak langdurig en frustrerend te zijn, waardoor veel reizigers zich ongehoord voelen. Er zijn meldingen van misleidende informatie over accommodaties en extra kosten die niet duidelijk werden gecommuniceerd, zoals gebroken beloften over luxe voorzieningen of borgsommen die niet worden terugbetaald.
Al met al is het duidelijk dat Sunweb zowel sterke punten als gebieden heeft waar verbetering nodig is. Klanten die waarde hechten aan directe communicatie en duidelijke informatie zijn wellicht beter af bij andere aanbieders, terwijl degenen die op zoek zijn naar goedkope aanbiedingen en flexibele boekingsopties mogelijk nog steeds geïnteresseerd zijn in wat Sunweb te bieden heeft.
Diensten en behandelingen
Sunweb Group: Meningen
Negatieve ervaring: Ze houden de kosten zo laag omdat ze enige vorm van medemenselijkheid uit hun businessmodel hebben gehaald
Beste Susanne, Bedankt voor uw review. Wat spijtig om te lezen dat je geen fijne ervaring hebt met Sunweb. Dit is zeker niet de service die u van ons mag verwachten. Mocht u graag een klacht willen indienen, dan kunt u dit doen via het e-mailadres [email protected]. Mijn collega's van de aftercare afdeling kijken dan graag mee naar een eventuele oplossing. Met vriendelijke groet, Natalia Team Webcare Sunweb
Fantastische ervaring: Nooit een betere ervaring gehad. Uitstekend!
Beste Borjan, Bedankt voor het delen van uw positieve review! Het doet ons erg goed om te lezen dat u zo een fijne ervaring heeft gehad. Hopelijk mogen wij u snel weer verwelkomen op één van onze prachtige bestemmingen. Met vriendelijke groet, Marjorie Team Webcare Sunweb
Negatieve ervaring: Enorm slechte ervaring met Sunweb en de reisleiding Conny. Hadden een reis geboekt naar Naxos om te relaxen. Wat blijkt in de kleine lettertjes.. geeft Sunweb ons het eilandhoppakket. Rot op joh! Zelf een mega luxe hotel geboekt op Naxos.. stuurt Sunweb ons de dag voor vertrek naar een “vergelijkbaar” hotel. Nou not! Ze zijn gewoon een dief van je portemonnee! Je boekt 5 dagen een luxe hotel, maar zij pakken je laatste dag af en dumpen je dan in een bagger hotel. Oftewel, zij steken zelf lekker de 5e dag die je hebt betaald in hun zak. Onaanvaardbaar dit! Heb je eenmaal een klacht ingediend komt Conny met de bizarre oplossing: een volgende keer dat je bij Sunweb boekt krijg je een wijntour. Rot toch op joh.. dat is toch geen oplossing. Denk je nou werkelijk dat we nog een keer bij Sunweb gaan boeken?! Wat een domme gedachte dit.. zodra ik mensen ga horen die via Sunweb gaan boeken zeg ik: nooit doen, je wordt belazerd!
Beste mevrouw Antonia, Het spijt me om te lezen dat u een slechte ervaring met ons hebt. Ik zou graag inhoudelijk ingaan op uw review, maar door het ontbreken van een boekingsnummer heb ik momenteel niet alle informatie. Heeft u een klacht, kunt u deze indienen via onze klachtenpagina: https://ap.lc/PttAj. Daarnaast wil ik graag benadrukken dat we altijd een passende oplossing proberen te bieden. Indien u hier een vraag over heeft, vernemen wij dat graag. Met vriendelijke groet, Xannah Team Webcare Sunweb
Negatieve ervaring: Belachelijke service van sunweb. Het begon al bij de aankomst waar degene die ons naar het hotel zou brengen niet te vinden was. Sunweb is uiteraard niet te bereiken buiten kantoortijden, zelfs niet op het noodtelefoonnummer. Voor de terugvlucht was er vertraging van minimaal 8 uren. Dit was al bekend voor wij de bus instapten naar het vliegveld toe. Uiteraard was sunweb weer niet te bereiken. Sunweb had met gemak de transfer kunnen omzetten en belde ons later pas met de vraag wat de status was. Dit lijkt mij sunweb zijn verantwoordelijkheid en niet die van ons. Hierdoor moesten wij minimaal 8 uren op een vliegveld doorbrengen terwijl dit zeker te voorkomen was. Al met al een belachelijke ervaring met Sunweb en dit is de laatste keer dat wij via sunweb gaan reizen. Ook raad ik iedereen aan om elders te kijken naar een organisatie die wel behulpzaam is richting hun klanten. Ook is het zo dat een vakantie iets is waar na een jaar hard werken erg naar uit wordt gekeken. Sunweb heeft het voor ons in ieder geval verpest om de vakantie op een leuke manier af te sluiten. Verder is in andere reviews te lezen dat er (bijna) geen contact mogelijk is met de noodtelefoon. Als de noodtelefoon er niet is voor reizigers in nood dan snapt Sunweb er helemaal niets van en lijkt het net dat wanneer er al betaald is dat er bij sunweb geen urgentie is om problemen op te lossen. Toevoeging 8-8: inmiddels al dik een maand later en het enige wat sunweb heeft vermeld is dat het niet lukt om de klacht te verwerken binnen de afgesproken tijd. Mijn idee wordt in ieder geval bevestigd dat sunweb geen urgentie heeft om klachten af te handelen wanneer er al betaald is. 27-8 Zelfs bijna twee maanden later heeft sunweb nog niks van zich laten horen. Zelf al een aantal keer gebeld met de vraag wanneer de klacht eindelijk wordt opgepakt. Enige antwoord dat er teruggegeven wordt is dat de klacht uiteindelijk opgepakt gaat worden, maar sunweb verschuilt zich achter de drukte. Het lijkt wel dat sunweb helemaal niet geïnteresseerd is in klanten die al betaald hebben en laten mensen aan hun lot over. Heb nog nooit zo’n belachelijke reisorganisatie meegemaakt die op geen enkele manier de situatie wilt oplossen. Iedereen die van plan is via sunweb te boeken, DOE HET NIET EN BOEK ERGENS ANDERS. Sunweb is absoluut niet behulpzaam en het interesseert hun totaal niet als reizigers problemen ervaren tijdens hun reis.
Beste Danny, Dankjewel voor het delen van je ervaring! Wat naar om te lezen dat de vakantie niet volledig aan uw verwachting heeft voldaan, dit is uiteraard niet de bedoeling. Ik kan de boeking helaas niet voor je nakijken, omdat ik hier geen gegevens van. Uit dit bericht begrijp dat u een klacht heeft ingediend bij ons, dit snappen wij volkomen. Mijn collega's van de afdeling Customer Support zullen zich aan de hand van deze klacht uiteraard verdiepen in uw dossier, en kijken naar een toepasselijke oplossing hiervoor. Zij hebben een afhandelingstermijn van enkele weken, en proberen de klanten met klachten zo snel mogelijk te helpen. Zij kijken tijdens dit traject na waar het mis ging tijdens jouw vakantie. Als u in de tussentijd vragen heeft aan hen, kunt u hen bereiken per mail via [email protected]. Ik ga ervan uit dat je klacht inmiddels bovenop de stapel ligt en dit spoedig wordt opgepakt. Mocht je hier verder nog vragen over hebben dan kun je ons telefonisch of per whatsapp bereiken via het volgende telefoonnummer: +31102802291. Wij kijken dit graag voor je na. Met vriendelijke groet, Pascalle Team Webcare Sunweb
Negatieve ervaring: Beter geen vakantie met die mannen boeken. We hadden na een zoom meeting met de "reisleiding" een excursie geboekt waarvoor we ten laatste 24 h op voorhand info zouden ontvangen waar en wanneer we opgehaald zouden worden. In plaats daarvan mochten we er zelf achteraan "lopen". 5 keer proberen te bellen - 3 keer uit de wachtlijn verwijdert - 1 keer teruggebeld maar niemand aan de lijn - de laatste keer eindelijk de "reisleiding" per WhatsApp met excuses voor het "ongemak". Maar wij hingen als de vissen op het droge in het ongewisse. Bij aankomst op de luchthaven niemand gezien (Tenerife Sur Airport is niet zoooo groot), geen reisleiding ter plaats in het hotel noch gehoord noch gezien. We hebben zelfs hulp gevraagd aan TUI GB, die ons wilden helpen ondanks we geen klant bij hen waren!
Beste Jörg, Bedankt voor het delen van uw ervaring met Sunweb. Wat vervelend om te lezen dat u geen informatie hebt gekregen van de reisleiding over de excursies en dat u de reisleiding ter plaatsen verder niet gezien heeft. Indien u nog geen contact heeft opgenomen met onze Customer Aftercare afdeling over uw klacht dan ontvangen we graag een mail op [email protected]. Met vriendelijke groet, Natalia Team Webcare Sunweb
Negatieve ervaring: Zondag 18 augustus 23.45 uur een vakantie via Sunweb geboekt. Op dat moment was de reissom €1300 voor twee personen. Ik gegevens van de hoofdboeker ingevuld en bevestigd.Vervolgens kreeg ik een melding (zie foto/bijlage) "Indien mogelijk boeken wij de reis definitief en ontvang je binnen 24 uur een factuur “Wachten dus. Ik ben vaak met Sunweb op vakantie geweest dus weet dat er al vrij snel een bevestigingsmail van je boeking hoort te komen, deze kwam niet. Vervolgens in de ochtend gebeld met een medewerkster van Sunweb. Er werd gezegd: "er was een error ontstaan in de boeking, maar ik hoefde mij geen zorgen te maken en de vakantie kon gewoon geboekt worden, later ontvang je een mail “ krijg ik later op de dag een mail. "Omdat er nog wat persoonsgegevens ontbraken (waar ik niks aan kon doen) moest ik de reis opnieuw boeken (die was nu ineens €2200 voor twee personen, exact hetzelfde alles), maar als ik er niet uitkwam kon ik ook bellen om de persoonsgegevens aan te vullen. Ik dus bellen. Krijg ik een medewerkster aan de lijn (heb alle namen en mails maar kan dat ik vanwege privacy helaas niet delen) Die heel Kort van stof was en beweerde dat de gegevens niet aangevuld kunnen worden en dit haar ook nooit geleerd is. Dit accepteerde ik natuurlijk niet omdat er een toezegging is gedaan zowel telefonisch als op de mail. Ik merkte aan haar stem dat ze chagrijnig en geïrriteerd over kwam. Ik stelde gewoon nette beleefde vragen en legde mijn verhaal uit. Met een zucht werd er gezegd dat ze met een collega ging overleggen. Ik ben serieus 35 minuten in de wacht gezet (heb hier ook weer een screenshot en bewijs van) vervolgens werd ik niet terug verbonden. Ik de telefoon opgehangen en opnieuw geprobeerd te bellen. Voor 10 min ging de telefoon helemaal niet meer over. Daarna weer gebeld, nam er een jongeman op. Weer het hele verhaal gedaan. Hij ging overleggen met zijn supervisor (uiteraard ook hier weer een naam van en mails) Nu werd ik na 10 min terug verbonden. Ik kreeg een mysterieus antwoord waaruit leek dat hij niet te veel mocht zeggen. Alleen dat ik het moest afwachten en de supervisor mij een mail ging sturen. Ik vroeg nog maar kan ik de vakantie gewoon nog boeken na aanvullen persoonsgegevens, daar draaide hij weer om heen en zei je moet de mail afwachten, heel mysterieus allemaal. Half uurtje later de mail van de supervisor ontvangen. : »te lang verhaal, maar enkele zinnen waren: "Wij ontvangen een soort 'lege' boeking (vandaar dat de gegevens ontbraken) om te checken waardoor jouw boeking niet is binnengekomen in ons systeem. Bij deze check kwam er een melding dat de boeking weer mogelijk was. Vandaar dat je een mail hebt ontvangen dat je jouw vakantie alsnog kon boeken. “ ook word er binnen drie dagen weer contact met mij opgenomen en dan kunnen ze zien wat de reissom had moeten zijn. Zojuist een mail ontvangen waar ik van ontplofte. “Je hebt via onze website een boeking geprobeerd te maken voor een verblijf bij Hotel htop Calella Palace met vertrek op 03-09. Zoals eerder doorgegeven kon de vakantie (nog) niet geboekt worden en hebben wij navrag gedaan wat de reden hiervan is. Helaas is de vakantie niet meer beschikbaar. Onze oprechte excuses voor het ongemak. Geen zorgen! Als je nog steeds op zoek bent naar een vakantie, bezoek dan onze website en gebruik de zoek- en boekfunctie. Vul je reisgezelschap en voorkeuren in, en onze website zal je inspireren met beschikbare vakantie-ideeën die perfect bij je passen. Ik ga ervan uit dat ik je hiermee voldoende heb geinformeerd. Ik hoor het graag wanneer ik meer voor je mag betekenen“ was jaren een Sunweb klant, maar die zijn ze nu verloren. Geen enige vorm van empathie of coulance. Ik moet dus nu dezelfde of andere vakantie boeken voor ruim €1000 pp ipv €665 p.p. En waarschijnlijk gaan ze nu hieronder reageren met een standaard berichtje, maar heb alle conversaties en in de laatste mail mag ik het gewoon uitzoeken en een duurde vakantie boeken. Beter iets meer betalen voor eerlijke prijzen.
Beste Patrick, Bedankt voor het delen van uw ervaring. Wat ontzettend vervelend dat je vakantie uiteindelijk niet geboekt kon worden en dat daar de error vandaan bleek te komen. Nadat dit gebeurd verwijzen wij klanten inderdaad eerst altijd door naar de website. Op de website kun je namelijk gemakkelijk door het invullen van de filters naar uw wens zien wat er nog beschikbaar is. Mocht de klant hier niet uitkomen of hier hulp bij nodig hebben, staan wij altijd klaar om even mee te kijken. Onze oprechte excuses dat het niet direct duidelijk was dat de accommodatie niet geboekt kon worden. Wij kunnen ons voorstellen dat dit terechte irritaties met zich meebrengt. Mocht u nog willen dat wij met u meekijken kunt u gerust telefonisch contact opnemen. Met vriendelijke groet, Marjorie Team Webcare
Negatieve ervaring: Letop. Sunweb boekt je reis bij erg vervelende vliegmaatschappijen die alleen maar fouten maken en nergens aan willen meewerken. En daarna kunnen ze niks voor je betekenen
Beste Shaleesa, Bedankt voor het delen van uw review. Spijtig om te lezen dat u niet tevreden bent over de luchtvaartmaatschappijen waar wij vluchten mee aanbieden. Ik heb helaas niet voldoende informatie, om mee te kijken in de boeking en te zien waar het precies over gaat. Mocht u nog vragen hebben over de boeking, neem dan gerust even contact op. Met vriendelijke groet, Simran Team Webcare
Negatieve ervaring: Diefstal door partners van Sunweb waar Sunweb zich niets van aantrekt. Onze shuttle bus kwam niet opdagen. Klachtenmail opgesteld met alle bewijsstukken en onvoorziene kosten. Echter wilt niemand zich verdiepen in het dossier en wordt het naar eigen zeggen pas binnen 6 tot 8 weken behandeld. Wij zijn wel 171 eur lichter door deze incidenten!!! Reden genoeg om dit urgent op te nemen, echter wenst Sunweb niet mee te werken. Tevens hebben we nog heel wat extra kosten gehad ter gevolge van onze geannuleerde vlucht. Ook hier hebben we geen euro van de extra kosten teruggezien. Enkel het bedrag gerefund van de geannuleerde vlucht en 1ste nacht. Dat is echter veruit nog niet alles. Boek geen vakantie hier , want de klantenservice is 0 sterren waard.
Beste Brian, Bedankt voor het delen van uw ervaring met ons. Wat naar om te lezen dat de vakantie niet volledig aan uw verwachting heeft voldaan. Ik kan helaas niet inhoudelijk ingaan op uw bericht, omdat ik geen gegevens heb om uw boeking erbij te pakken. Ik begrijp uit uw bericht dat u inmiddels wel een klacht heeft ingediend bij ons. Mijn collega's van de afdeling Customer Support zullen zich aan de hand van deze klacht uiteraard verdiepen in uw dossier. Zij hebben een afhandelingstermijn van enkele weken, zoals u zelf ook aangeeft. Als u in de tussentijd vragen heeft aan hen, kunt u hen bereiken per mail via [email protected]. Met vriendelijke groet, Nathalie Team Webcare
Negatieve ervaring: Dit is geen reisbureau maar een boekingskantoor. Klachten over ons hotel, maar zowel de app als de email lijken een zwart gat. Tijdens onze vakantie klacht gestuurd naar reisorganisatie, men wil dit via de app. 29/4 klacht via de app: geen reactie 1/5 reminder gestuurd, geen reactie 2/5 reminder gestuurd, geen reactie Terug in Nederland 4/5 klacht per email, geen reactie 6/6 klacht per app, email van 4/5 geforward naar aftercare afdeling 19/7: er is geen enkele response geweest van Sunweb Het is daarom helemaal geen reisbureau maar maximaal een boekingswebsite zonder werkbare klantenservice. Wat een belachelijk bedrijf.
Beste meneer Doolaard, Wat vervelend om te lezen dat uw vakantie niet aan uw verwachtingen heeft voldaan. Ik heb zojuist een bericht gestuurd aan onze afdeling Customer Support om uw klacht zo snel mogelijk in behandeling te nemen. Mijn excuses voor de vertraging hierin. Met vriendelijke groet, Nathalie Team Webcare
Negatieve ervaring: Dat verschrikkelijk allochtoonse accent van de mevrouw in de radioreclame is voor mij al reden genoeg om nooit ende nimmer een vakantie te boeken via deze aanbieder. Waarom wordt hier een ghetto-accent genormaliseerd?
Beste klant, Bedankt voor je review. Wat vervelend om te horen dat je de radioreclame als onaangenaam hebt ervaren. Met vriendelijke groet, Renée Team webcare
Negatieve ervaring: Met sunweb een reis naar Tunesië geboekt.. De reisleider sprak Engels, geen probleem, maar geen enkele info over de excursies die we konden doen.. Zelfs geen info over de terug reis die werd alleen gedeeld met het andere koppel.. Waar ze die konden vinden en hoe laat we klaar moesten staan voor het vervoer..
Beste mevrouw, Bedankt voor het delen van uw ervaring met Sunweb! Vervelend om te lezen dat u geen informatie hebt gekregen van de reisleiding over de excursies en het verloop van de terugreis. Indien u nog geen contact heeft opgenomen met onze Customer Aftercare afdeling over uw klacht dan ontvangen we graag een mail op [email protected]. Met vriendelijke groet, Michaela Team Webcare Sunweb
Fantastische ervaring: Een vliegreis en hotelverblijf geboekt op Ibiza. Dit was de eerste keer via een reisbureau. Het boekingsproces verliep heel makkelijk. We hebben verder geen contact gehad met Sunweb maar alles liep heel soepel.
Beste heer/mevrouw, Wat onwijs leuk om te lezen dat uw vakantie op Ibiza in de smaak is gevallen en dat u tevreden bent met het boekingsproces. We hopen dat u een plezierige reis heeft gehad en mooie herinneringen heeft kunnen maken. Hopelijk tot de volgende keer ! Met vriendelijke groet, Ashley Team Webcare Sunweb
Negatieve ervaring: In januari ‘24 waren wij met ons gezin skiën in La Toussuire, Frankrijk. Chalet Mont Thabor, geboekt als pakketreis via Sunweb. De dag na ons vertrek kreeg ik van de accommodatie bericht dat ze per ongeluk €800 borg hebben afgeschreven van de credit card. Ondanks toezeggingen, vele telefoontjes, en appjes van ons uit komt er inmiddels geen enkele reactie meer. Sunweb geeft aan hier geen enkele verantwoordelijkheid in te dragen. Inmiddels 4 maanden verder en nog steeds de €800 niet terug gekregen! Van zowel Sunweb als de accommodatie is er geen enkele actie en reactie. Zeer teleurgesteld en boos. 20:53 uur: Beste Ashley, zie je bericht en we hebben de informatie toegestuurd. 29 mei 2024 Vandaag is na 4,5 maand de 800 € terug gestort op de rekening. Dit nav mijn eigen contact met Chalet Mont Thabor. Een antwoord van Sunweb is er nog niet…..
Beste Vera, Bedankt voor het delen van je ervaring vervelend dat de borg niet terug gestort is. Ik zie dat je ook je ervaring op Trustpilot gedeeld hebt. We hebben je hierbij gevraagd om informatie met ons te delen. Helaas hebben we deze nog niet ontvangen. Met vriendelijke groet. Ashley Team webcare Sunweb
Negatieve ervaring: Wij hebben via Sunweb een appartement geboekt in Mayhrofen. Alles was opzich prima geregeld en gedaan. Tot het eind. Bij aankomst hebben wij 400 euro borg moeten betalen (cash!). Zonder eindinspectie moesten we de sleutel in het appartement achterlaten. Omdat wij hier al een vervelend gevoel bij hadden, hebben wij Sunweb hierover gebeld omdat wij cash ons geld terug wilden. Sunweb gaf aan dat dit geen probleem was en wij terug in NL het geld teruggestort zouden krijgen van de eigenaar. Eenmaal terug in NL krijgen wij de eigenaar niet meer te pakken, reageert hij niet op onze e-mails en "kan de reisleidster op locatie" verder niks meer betekenen. Oftewel, doei 400 euro! Meerdere malen contact gehad met Sunweb die aangeeft dat dit een probleem is tussen verhuurder en huurder. Ondanks dat deze verhuurder zich niet aan de voorwaarden van Sunweb voldoet, trekken zij hun handjes ervan af. Nu blijkt dat dit al meerdere keren is voorgekomen bij deze verhuurder en Sunweb blijft zaken met hem doen en brengt hier op voorhand niemand van op de hoogte... Lekkere service.
Beste mevrouw Michels, Bedankt voor het achterlaten van uw ervaring met ons. Wat ontzettend vervelend dat u de borg nog niet terug heeft gekregen. Ik kan me goed voorstellen dat dit frusterend is. We kijken graag met u mee. Indien u nog geen contact heeft opgenomen met onze Customer Aftercare afdeling ontvangen we graag een mail op [email protected] met alle gegevens en details. Met vriendelijke groet, Xannah Team Webcare Sunweb
Negatieve ervaring: Wij hebben een appartement geboekt bij sunweb met 4 sterren. Daar hebben we ook voor betaald. Het appartement bleek in werkelijkheid maar 3 sterren te hebben. Ons inziens is dit misleidend. Wanneer we dit aankaarten bij terugkomst bij sunweb wordt er vooral verwezen naar de accomodatie en onze klacht niet in behandeling genomen. Dit is de reden dat ik andere mensen via deze weg wil waarschuwen. Wij voelen ons misleid en hebben te veel betaald voor wat we kregen. Let dus op met wat je boekt, want je kunt misleid worden!
Beste mevrouw De Vries, Bedankt voor het delen van uw review en wat vervelend om te lezen dat u zich misleidt voelt. Graag geef ik wat extra duidelijkheid over hoe wij hierin te werk gaan. Wij hebben soms accommodaties die zichzelf anders indelen dan dat wij doen. Wij baseren heel veel op onze klanten en hoe zij het hebben ervaren. Als zij het minder ervaren in een accommodatie van 4 sterren geven wij deze accommodatie 3 sterren. Dit geldt ook andersom. Als het de klanten heel goed bevalt gaan wij een ster omhoog. Graag verneem ik wel wat u heeft gemist tijdens uw reis en wat het verschil zo maakte. U kunt hiervoor een e-mail naar ons sturen. Dan kunnen wij nakijken of wij nog iets voor u kunnen doen betreft deze verschillen. We vernemen het graag van u. Met vriendelijke groet, Iris Team Webcare
Negatieve ervaring: Wij boekten telefonisch een skivakantie in Livigno. Ik gaf aan dat er drie zaken belangrijk waren voor ons: - Aan de skipiste - Fitness aanwezig - Kamer met 2 dubbele bedden. —> bij aankomst bleek: - De skipiste niet bereikbaar te zijn van de rest van het gebied. Enkel een kinderpiste met panneneoekenlift. - Geen fitness aanwezig ondanks zo geafficheerd - 1 dubbel bed en het andere bed is een stapelbed. Antwoord van sunweb: - Je kan een kamer bijboeken in het hotel (zelf te betalen) - We betalen de fitness terug als je een bonnetje hebt (de dichtstbijzijnde fitness is een kwartier rijden met de wagen) - Er is een piste aan het hotel… Maw zelfs bij zwaar misleidende en foutieve informatie wordt er geen verantwoordelijkheid genomen. Zelfs niet voor trouwe klanten. Vanaf heden boeken wij rechtstreeks bij de hotels met de vraag naar juiste informatie.
Beste meneer Luyten, Bedankt voor het delen van uw eerlijke review en wat vervelend dat u verkeerd bent geïnformeerd ij het maken van uw boeking. Graag wil ik even met u meekijken in de boeking alleen kan ik aan de hand van uw gegevens geen boeking vinden. Kunt u misschien via Whatsapp uw boekingsnummer doorsturen? Dan kijk ik graag met u mee en geef ik u even een terugkoppeling op de situatie. Alvast bedankt! Met vriendelijke groet, Iris Team Webcare
Negatieve ervaring: Die van Sunweb reageren niet op het contactformulier op jullie sites .be en .nl !!! Ik wacht al weken op antwoord. Hun chatbot op whatsapp is hoogst irritant. Als ik dan eindelijk een persoonlijk antwoord krijg ipv die ergerlijke bot, en ik reageer vijf minuten later, krijg ik wééééér die irritante bot! SLECHTE punten, Sunweb. TE VEEL slechte punten. Ze beginnen meer door te wegen dan de goeie. Omwille van mijn klachten nog VOOR de reis begon, hebben ze mij geen beoordelingsmail achteraf gestuurd. Vorig jaar idem. Bij navraag vertellen ze dat dit automatisch gebeurt en dat ze het niet opnieuw kunnen sturen. Ze willen hun cijfers gewoon manipuleren. Bah.
Beste Immanuel, Bedankt voor het achterlaten van uw review. Het spijt me om te horen dat u niet tevreden met ons bent. Het klopt dat we een bot hebben ingesteld op ons Whatsapp kanaal, echter is het niet de bedoeling dat deze tot irritatie lijdt bij onze klant. Ik heb gezien dat u ook meerdere comments heeft achtergelaten op onze Instagram pagina. Zoals ik daar vermeld heb, ontvangen we graag een bericht met uw referentienummer van onze mail. Dan kijk ik graag met u mee en help ik u graag verder. Met vriendelijke groet, Xannah Team Webcare Sunweb
Negatieve ervaring: Pure diefstal! Wij hebben een reis geboekt met baby. Voor onze baby werd er €800 (!!) gerekend. Achteraf kwamen we erachter dat het hotel zelf gratis is voor kinderen tot 3 jaar. Dit hebben we aan Sunweb laten weten en toch weigeren ze om ons hierin tegemoet te komen. Waar gaat deze €800 dan naartoe? Nooit meer...
Beste mevrouw Thora, Bedankt voor het delen van uw ervaring met ons. Ik kijk graag met u mee. De prijs die u betaalt bij ons voor een baby is gebaseerd op contractuele voorwaarden die wij met de accommodatie hebben besproken en vastgelegd. De prijzen die wij hanteren zijn niet altijd de prijzen die de accommodatie zelf hanteert. Daarnaast kan de kinderkorting verschillen als er een, of meerdere kinderen in de boeking aanwezig zijn. Tijdens het boeken bent u akkoord gegaan met de prijs van Sunweb, en om die reden kunnen wij u hier niet in tegemoetkomen. Mocht u hier meer informatie over willen, neem dan contact op met ons Contact Center. Met vriendelijke groet, Xannah Team Webcare Sunweb
Negatieve ervaring: Om telefonisch problemen op te lossen, absoluut dieptepunt ,u bent 88 ste in de wachtrij !! 1uur en 15 minuten aan de lijn gehangen !!!! Meermaals gebeld ,u bent de zoveelste in de wachtrij !!!!! Niet te doen !!!!!! Dan die provider aan te lijn ,dan een ander ,kunt ge meermaals uw verhaal nog eens uitleggen ,heb eens iemand aan de lijn gehad ,absoluut niet te verstaan in het Nederlands,had precies een vod in zijn mond of was Fries aan het praten
Beste meneer Teniers, Bedankt voor het delen uw review. Het is op dit moment inderdaad erg druk. Excuses hiervoor. Om deze reden hebben wij een callback functie aangemaakt. U kunt dan de telefoon ophangen en dan wordt u vanzelf teruggebeld. Dit wordt in het Engels verteld tijdens het automatische bandje. Ik hoop dat deze informatie u verder helpt. Met vriendelijke groet, Iris Team Webcare
Negatieve ervaring: Eens maar nooit meer. Wat een drama, Sunweb! Met Sunweb op wintersport naar Châtel geweest. Werkelijk bleek anders dan geadverteerd. Klagen bij de reisleider? Deze geeft aan een klacht in te dienen namens ons. Adviseert om dit zelf ook nog even te doen. Uiteraard gedaan maar een reactie van Sunweb bleef uit. Oplossen yet plekke was dus niet mogelijk. Zelfs na terugkomst moest we er zelf achteraan. Op de vraag of Sunweb actie onderneemt krijgen we te horen dat we zelf contact op hadden moeten nemen ter plaatse middels een "Customer Care Formulier". Reisleider kent kennelijk de klachtenprocedure niet. Kastje naar muur situatie dus. Inmiddels wachten we al weer twee weken op reactie .....
Beste meneer Hezeman, bedankt voor het delen van uw ervaring met Sunweb. Ik vind het ontzettend rot om te horen dat dit zo is gegaan. Dit is inderdaad niet netjes van ons, onze excuses hiervoor. Mocht u het nog niet gedaan hebben, dan kunt u uw klacht mailen naar onze Customer Support afdeling (klachten afdeling) Het emailadres is: [email protected] Daar is uw klacht wel op de goede plek. Nogmaals excuses voor het ongemak en hopelijk heeft u zo snel mogelijk een waardige reactie op uw klacht. Met vriendelijke groet, Kelsey Team Webcare Sunweb
Negatieve ervaring: Ik heb nog nooit een vakantie geboekt bij sunweb, maar wel een poging tot. Na het lezen van deze reviews besloot ik mijn ervaring te delen. Op de website zeggen ze dat je een vraag kan stellen via social media, dat deed ik. Dan krijg je een hele vervelende bot die je e-mail adres en telefoonnummer vraagt, maar wat je ook invult hij blijft maar terug komen met die vragen. Uit eindelijk mijn uitgebreide vraag kunnen stellen. Vragen als, valt deze kamer onder deluxe collection (Ikos), wat betekent SV achter de kamer naam. Na 4 dagen wachten op antwoord krijg je dan: Hey, Bedankt voor je intresse in een boeking met ons! Wat leuk dat jij een vakantie met ons wilt gaan boeken. Je kan het beste even kijken naar deze link zodat je zelf de boeking kan maken. Zo zie je gelijk ook de prijzen van de accomodatie staan https://ap.lc/LuoyS. Ik hoop je voldoende geinformeerd te hebben! Groetjes, St..... (De link is dus gewoon hun website, waar ik de vragen over stelde) Niet normaal hoe slecht dit eigenlijk is, super lang wachten, een antwoord waar je helemaal niks mee kan, als of je vraag niet eens gelezen is, een bot die raar is en niet werkt. Al met al komt het amateuristisch over, als of men het niet onder controle heeft. Als ik dan ook hier reviews lees over de slechte bereikbaarheid. Dan heeft het mij op dit moment gesteund in de gedachte 2x na te denken om te boeken bij sunweb.
Beste meneer de Jong, Bedankt voor uw review en daarbij meteen onze excuses voor het ongemak. Ik zie inderdaad dat niet al uw vragen zijn beantwoord en dit is absoluut niet de bedoeling. Uiteraard zullen uw vragen alsnog worden beantwoord per mail. Daarnaast informeer ik u graag over onze Instagram Chatbot, we hebben de chatbot nog niet lang en we zijn ermee bezig deze problemen te verhelpen. Met vriendelijke groeten, Simran Team Webcare Sunweb
Positieve ervaring: Prima prijs/kwaliteit, zeker voor skivakanties! Al zijn appartementen in Frankrijk inmiddels echt vergane glorie en vies en oud na 25 jaar ( waren toen al afgeleefd) Geen vragen over busreis in enquete bij thuiskomst, jammer.
Beste Simone, bedankt voor het delen van uw ervaring. Super om te lezen dat u ons 4 sterren geeft! Hopelijk heeft u volop genoten van de skivakantie! Met vriendelijke groet, Kelsey Team Webcare Sunweb
Negatieve ervaring: Wij hebben een 14-daagse cruise geboekt bij Sunweb naar de Caribbean inclusief vliegreis. Dan verwacht je dat de reisorganisatie begrijpt dat je een koffer voor in het ruim wil inchecken en zo een vliegreis aanbiedt. Sunweb boekt voor ons een vlucht met alleen de mogelijkheid met handbagage. Bijboeken is voor ons onmogelijk. Dat moet Sunweb wel kunnen, maar gebeurt niet. Telefonisch is de cruise-afdeling onbereikbaar. Op een mail krijg je wel een antwoord, maar daar word je niet wijzer van. Alleen maar verwarrend. 20 keer Bellen via zonvakanties (omdat cruise onbereikbaar is) helpt niets, er is begrip, maar er gebeurt niets. Mailen, bellen…is nou niet bepaald wat je verwacht van vakantie voorpret.Heel frustrerend en absoluut slecht. En we weten nog steeds niet of we een koffer mee kunnen nemen. Echt heel akelig!!
Beste mevrouw Beijl, Bedankt voor het delen van uw ervaring. Wat vervelend om te vernemen dat u ons niet heeft kunnen bereiken met uw vraag over de bagage. Graag help ik, of een van mijn collega's u alsnog verder. Mijn collega's hebben me wel laten weten dat ze ermee bezig zijn per mail met u. Zo niet, zou u ons een whatsapp berichtje willen sturen met hierin uw boekingsnummer, zodat we samen verder kunnen kijken of we een koffer bij kunnen boeken? Whatsappen kan op +31102802290. Ik hoor graag van u. Met vriendelijke groet, Gwen Team Webcare Sunweb (Translated by Google) Dear Mrs Beijl, Thank you for sharing your experience. How annoying to hear that you were unable to reach us with your question about your luggage. I or one of my colleagues would be happy to help you further. Would you like to send us a WhatsApp message with your booking number, so that we can see together whether we can book an additional suitcase? You can WhatsApp on +31102802290. I would love to hear from you. Yours sincerely, Gwen Team Webcare Sunweb
Negatieve ervaring: Betreft Wintersport in Le Corbier. De whatsapp nrs. op het schrijven kloppen niet. De 1 werkt niet in dat gebied en weet het juiste nr. niet. Bij de ander krijg je een voicemailbericht om niet in te spreken maar om te whatsappen. Dit nr. heeft echter geen whatsapp in gebruik ♂️ Dan het noodnummer maar gebeld. Die verwijst je niet naar de concierge in het gebouw maar naar een hotel 600m verderop. Nota bene een dame van de concierge Zodiaq heeft ons helemaal geholpen. Van Sunweb stond niemand voor je klaar!! De volgende ochtend weer naar een ander hotel om de passen op te halen. Een zeer vriendelijke dame overigens die ook vond dat het een rotzooitje is bij Sunweb op dit moment. Zij wist ook te vertellen dat Sunweb op dit moment bezig is om rechtstreeks contact met de Guide te gaan sluiten. Alles via Ai? Dan graag werkend in de markt zetten en niet je klanten als proefkonijn gaan gebruiken. Voor mij geen Sunweb meer! Ik adviseer een andere reisorganisator! N.a.v. de reactie van Sunweb: Er kwam ook geen reactie via de Whatsapp binnen de beloofde werkdag. U denkt toch niet dat ik dit nogmaals ga proberen? Als Sunweb echt benieuwd is neemt men contact met mij op. Wel kans dat u eerst via een Chatbot moet die u van het kastje naar de muur stuurt. Daarna heb ik het “onverwacht” druk en mag u minimaal 3 werkdagen wachten. Ik bied op voorhand mijn excuses aan want daarmee is de kous af, lekker makkelijk. Heeft u gezien hoeveel negatieve beoordelingen Sunweb heeft op Google? Wordt wakker en investeer in je klant en doe wat je zegt: “Onvergetelijke Wintersport.” Nou dat is gelukt, bravo.
Beste Freddy, Bedankt voor het delen van uw ervaring. Wat vervelend om te lezen dat u geen positieve ervaring heeft gehad met ons, dit is uiteraard niet onze bedoeling. We komen graag met u in contact. U kunt daarvoor contact opnemen met onze Customer Care. Met vriendelijke groet, Aartie Team Webcare Sunweb
Negatieve ervaring: We hebben tijdens blackfriday geboekt. Het bedrag dat we moesten betalen was uiteindelijk veel hoger. We hebben hier gewoon bewijs van aangeleverd maar houden gewoon voet bij stuk. Ze willen de beloofde korting niet geven en willen de reis ook niet annuleren. Ik snap niet dat een organisatie als Sunweb op deze wijze handelt. Happy hollidays Maria
Beste mevrouw de Wit, Bedankt voor het delen van uw ervaring. Wat vervelend om te lezen dat u geen positieve ervaring heeft gehad met ons, dit is uiteraard niet onze bedoeling. Helaas weet ik niet welk dossier van u is en kan ik hier u dus geen verdere inlichting over geven. In het geval dat het nog onduidelijk is, gaan we hier graag met u over in gesprek. U kunt daarvoor contact opnemen met onze Customer Care. Ik ga ervan uit u voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Simran Team Webcare Sunweb
Negatieve ervaring: Tijdens blackfriday geven ze zogenaamd overal korting op. In de laatste stap van het bestelproces wordt de korting gewoon weer bij het totaalbedrag opgeteld. Hierover gebeld en de medewerker vertelde me dat dat een foutje was. Ik ben toen andere accommodaties gaan bekijken en het was overal hetzelfde. 3 dagen later nog steeds dezelfde fout op alle reizen. Ik snap niet hoe een bedrijf als Sunweb hiermee wegkomt en hier ook mee weg wilt komen. Ook via Whatsapp geprobeerd en via de email, ook daar wordt de fout gewoon toegegeven maar ik moet wel € 1.582,80 betalen i.p.v. € 1382,-. Bewust afgezet dus. Blijkbaar hebben veel klanten dit niet door maar het is echt te gek voor woorden.
Beste heer De Wit, Bedankt voor het delen van uw ervaring met ons. Ik zie inderdaad in ons systeem dat u hierover contact heeft gehad. Graag leg ik aan u uit dat een geselecteerd aantal accommodaties meededen aan onze Black Friday actie. In het boekingsproces vindt u in stap 2 het prijsoverzicht. Dit is de prijs waarvoor u de boeking maakt en waarmee u akkoord gaat in stap 3. Helaas kan ik niet terugzien welke prijs er eerder getoond werd. In elk geval is de Black Friday korting van 200 euro verwerkt in de boeking. Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd. Met vriendelijke groet, Xannah Team Webcare Sunweb
Negatieve ervaring: Via Primavera reis geboekt naar Gran Canaria. Helaas was er op dit eiland geen reisleiding van Primavera aanwezig dus aangewezen op die van sunweb. Op het vliegveld Appje gekregen waar we moesten zijn en dat de reisleidster de volgende dag in ons appartementencomplex zou zijn voor een praatje. Dit afgesproken om te doen. Toen de reisleidster eenmaal aangekomen was merkte we duidelijk dat deze totaal niet geïnteresseerd was omdat dit haar laatste dag zou zijn op het eiland. En graag naar Nederland terug wou.. Geen lokale informatie gekregen, Geen leuke adviezen echt pure tijdverspilling.. De uitjes hebben we daarom ook zelf geregeld via receptie van het appartementencomplex en stuk goedkoper ook! De transfer terug naar Nederland was onduidelijk. Geen tijd bij de receptie bekend, dus maar sunweb een appje gestuurd. Zoals verwacht kregen we een fantastische standaard reactie van je moet maar in de sunweb app kijken.. Maarja als je met Primavera boekt heb je die niet. Dus de receptie van het hotel gevraagd en die hebben ons keurig geholpen. Zwaar teleurgesteld in Sunweb en we zouden ook zeker onze vakantie niet meer via deze partij boeken. TUI lijkt een veel beter alternatief te zijn.
Beste David, Bedankt voor het achterlaten van je review. Leuk om lezen dat je naar Gran Canaria bent geweest. Het is zeker niet de bedoeling dat onze reisleiding ongeinteresseerd is tegenover onze klanten. Het spijt me dan ook dat jullie niet goed geholpen zijn en jullie niet hebben kunnen genieten van de Primavera reisleiding. Echter verwijzen we inderdaad door naar de app om te tijd van de transfer te bekijken. Deze komt ongeveer een dag voor vertrek beschikbaar. Desondanks hoop ik dat jullie hebben genoten van het eiland, en hoop ik dat wij en/of Primavera je de volgende keer een fijne vakantie kunnen bieden. Met vriendelijke groet, Xannah Team Webcare Sunweb
Negatieve ervaring: Eerste en laatste keer bij Sunweb geboekt. Telefonisch contact opgenomen n.a.v de overstromingen en extreme weersomstandigheden op onze toekomstige bestemming Skiathos. Wij waren benieuwd of de vakantie door kon gaan en of onze accommodatie überhaupt nog wel begaanbaar was. In eerste instantie over meerdere dagen 5 Whatsapp berichten gestuurd. Daar heb ik vervolgens nooit reactie op gehad. Na 45 minuten in de telefonische wachtrij werd ik van wachtende 62 ineens doorgeschakeld met een medewerker. Na de situatie uit te hebben gelegd vertelde hij dat ik binnen een dag of twee een e-mail kon verwachten met de status van onze boeking en of de vakantie nog door zou kunnen gaan. Een lokale agent zou de staat van het hotel en het eiland gaan beoordelen. Na een week nog steeds geen enkele informatie vanuit Sunweb. Toen zelf maar contact gaan zoeken met de accommodatie om meer informatie te krijgen. Vreemd dat er zo met klanten om wordt gegaan, die duidelijk niet met een fijn en veilig gevoel op reis gaan op deze manier.
Positieve ervaring: het was er prachtig heel mooi park heel schoon prachtig uitzicht enige wat onbreekt hele slechte wifi verbinding
Negatieve ervaring: Wij hebben de laatste keer vakantie totaal niet gekregen wat er op de website beschreven stond.. Wie heeft er tegenwoordig eigenlijk nog een reisorganisatie nodig? Daarnaast gaat Sunweb heel slecht om met klachten. Ze nemen het niet serieus en proberen je af te schepen. Voor ons geen Sunweb meer. Wij regelen het voortaan zelf
Negatieve ervaring: Blijf weg bij Sunweb! Hotelkamer met airco geboekt. Blijkt bij aankomst dat de zwakke airco pas aan mag als je op je kamer bent. Dan duurt het vervolgens 5 uur voordat de kamer enigszins is afgekoeld. Slapen in 30C ipv gekoelde kamer dus. Sunweb gecontacteerd maar die laten weten dat het nu eenmaal beleid van het hotel is. Dan heeft Sunweb bij de boeking dus gelogen over het airco deel, daar hadden ze eerlijk over moeten zijn. Geen behulpzame houding van de reisleiders: “vul maar een klachtenformulier in”. Koos meteen de kant van het hotel. Geen enkele klantvriendelijkheid.
Beste Bart, Bedankt voor het delen van uw ervaring van uw vakantie. Helaas kunnen wij de policy van het hotel niet veranderen. Wilt u een officiele klacht hierover indienen, kan dat door te mailen naar [email protected]. Met vriendelijke groet, Xannah Team Webcare Sunweb
Negatieve ervaring: Sunweb is veel beloven en weinig doen. Mij lekker 2 dagen in de wachtkamer laten zitten zonder bericht of de boeking gelukt is of niet. Bedankt Sunweb
Negatieve ervaring: Wat een waardeloze organisatie. Wij willen dit jaar naar Egypte. Nu heeft sunweb een nieuw resort in de aanbieding Casa Blue Beach Resort. Hier zijn nog geen foto van alleen “artist impression” foto’s. Na wat rond gezocht te hebben lees ik uit reviews bij naastliggende resorts dat dit resort nog niet af is. Maar hoe ik ook probeer om informatie te krijgen via sunweb, ik krijg geen antwoord. Via de whatsapp krijg ik antwoorden op vragen die ik niet stel, via de mail krijg ik helemaal geen reply. En bellen begin ik al niet aan gezien het een 0900 nummer is. Ik ga lekker terug naar Tui, die weten tenminste wat service is.
Negatieve ervaring: Ik boek een reis aan 3500 euro, na de boeking staat er dat het 4500 kost. Onmiddellijk geannuleerd maar de kost was nu 3300 om te annuleren. Ik kan geen callcenter bereiken. Zeer vervelend en ik heb het gevoel afgezet te zijn
Beste meneer Zero, bedankt voor het achter laten van uw review. Wat ontzettend rot om dit te lezen. Het is uiteraard niet de bedoeling dat de prijs verspringd na het boeken. Zou u ons nogmaals een berichtje willen sturen via een van onze contact kanalen met uw boekingsnummer? Dan kijk ik graag na wat ik voor u kan doen! Met vriendelijke groet, Kelsey Team webcare Sunweb
Positieve ervaring: Een reisje geboekt bij sunweb, dit is niet de eerste keer. Telkens alles vlot verlopen bij her boeken.
Negatieve ervaring: Nog steeds geen antwoord ontvangen op mijn vraag
Fantastische ervaring: Mijn eerste maal met Sunweb. Alles is perfect verlopen. Prima hotel, vlotte transfer. Correcte meldingen op de app betreffene vluchten. Last but not least: een zeer professionele en vriendelijke hostess. Sandra bedankt om onze fietsen te regelen. Kortom een hele fijne week vakantie.
Positieve ervaring: Een goede service.
Negatieve ervaring: Werken samen met vueling. Sunwebs Vliegtickets stemmen niet overeen met wat vueling doet, er word dan meteen gezegd ga klagen bij Sunwebs en dan ben je nog maar aan het inchecken??? Voor je vertrekt krijg je een mail dat er niemand u zal helpen op de luchthaven van bestemming, de man zit in een café op u te wachten??? Hôtel les dunes comodoro is heel matig en zeker geen 4 sterren waard. We zijn bij ons vertrek mee gereden met een bus van Tui naar de luchthaven??? Van Sunwebs en hun ophaaldienst geen woord. Mijn raad en advies blijf weg bij Sunwebs...
Fantastische ervaring: Goede informatie. Tevreden
Positieve ervaring: Mooie website, alleen moet er duidelijk gemaakt worden dat de boekbare parking niet op Zaventem is maar in Vilvoorde. Ik heb dit al telefonisch gemeld. Erg vriendelijk en behulpzaam aan de telefoon.
Negatieve ervaring: Bieden vakantie aan met vanafprijs . Blijkt vertrek andere luchthaven dan aankomst luchthaven. Trieste marketing! Edit: 4feb23 Uit de overigens vriendelijke reactie blijkt dat mijn review niet echt gelezen wordt. Een standaard klantenservice afpoeier reactie met het verzoek om meer info.
Beste Etienne, Bedankt voor uw eerlijke beoordeling. Wij vinden het jammer om te zien dat u ons met één ster heeft beoordeeld. Graag horen wij uw feedback en uitleg zodat wij onze service kunnen verbeteren in de toekomst. U kunt ons een mail sturen naar [email protected]. Met vriendelijke groet, Marisa Team Webcare
Negatieve ervaring: Wintersport appartement geboekt. Bleek heel ver helling oplopen vanaf de auto naar het appartement met alle bagage. Geen bank en geen vaatwasmachine in het appartement ondanks dat de foto's dit wel aangaven. Het slaapkamerraam kon niet eens open omdat het stapelbed (onverplaatsbaar) ervoor stond . Reactie van Sunweb: Nee dit ligt aan uw verwachtingen. foto's zijn slechts een indicatie. Ik ga in elk geval nooit meer bij Sunweb boeken.
Fantastische ervaring: Heel goed geholpen met zeer aantrekkelijke prijzen
Beste heer Janssens, Hartelijk dank voor de 5 sterren beoordeling. Met vriendelijke groeten, Aartie Team Webcare
Fantastische ervaring: Gezellig bedrijf, al bij binnenkomst wordt je al heel vriendelijk ontvangen. De mensen hebben er plezier in en dat merk je aan sfeer die er hangt. En dan heb ik het niet alleen over de mensen van Sunweb zelf, maar ook de afdeling schoonmaak en de keuken / kantine. Ja, een leuk, gezellig bedrijf, en volgens mij zijn de vakanties ook wel oké.
Fantastische ervaring: Super geregeld, 1 week naar Val Thorens geweest en de organisatie was top! Hotel Bel Horizon raad ik iedereen aan.
Negatieve ervaring: Wat een ongelooflijk moeilijke en onduidelijke website hebben deze gasten.. Zit met geld in hand om een reis te boeken daar maar na 2 uur zoeken de moeite maar op gegeven en zelf de reis maar afzonderlijk geboekt via transavia en telefonisch met een appartement. Deze website ontwerper kan maar beter gaan schoffelen, dan hoeft niemand zich te storen aan zijn werk. Tjonge, wat een weggegooid geld Sunweb..
Positieve ervaring: Zeer duidelijke website met veel keus
Negatieve ervaring: Nooit meer met sunweb. Ik ben op reis gewest met hun voor 18 dagen, en eerste keer in Rhodos falaraki, nooit bezoek gehad of heeft kennis gemaakt met hun reisleider. Als u boeked of ga boeken met hun, better veranderen voor veilig en better vacantie
Negatieve ervaring: Afgelopen week een leuke vakantie gehad naar Didim, Turkije. Echter was dit enkel en alleen te danken aan het hotel ter plaatse (Aquasis deluxe resort & Spa). Vliegtuig had zowel in heen als terugvlucht +- 1h vertraging. Transfer van en naar het hotel duurde +2 uur waarbij valiezen op de schoot moesten wegens plaatsgebrek in het bagageruim (zowel bij aankomst als vertrek!!). Teleurstellende en ondermaatse service!! In het verleden dezelfde reis geboekt via Duitsland, hierbij nooit vertragingen gehad en transfer van +- 1h.
Negatieve ervaring: Let op! Jammer dat sunweb je complete reis gewoon een HELE DAG opschuift. De extra onkosten en tijd die worden niet vergoedt, want het geweldige alternatief van annuleren wordt je aangeboden of omboeken. Laatste optie kost je alleen kort voor vertrek wel veel geld. Jammer dat er op geen enkele manier service wordt verleend. Je wordt dus gewoon opgezadeld met extra kosten helaas… helaas niet zelf voor gekozen om alles volledig op te schuiven, was wel zo fijn en netjes geweest als ze dan iets voor je doen.
Negatieve ervaring: Zelfs de noodcentrale was niet te bereiken. Spullen gestolen maar geeft niet thuis. Van de 7 dagen vakantie 5 verpest! Sunweb nooit meer!
Fantastische ervaring: Snelle reactie via e-mail en wijziging in de boeking doorgevoerd zonder problemen.
Positieve ervaring: Sunweb was prima hoor. Aardige reisleider. We vonden hotel armonia op zich een oke middenklasse hotelletje, wat wel wat onderhoud en een verfje kan gebruiken. Wat wij wel heel vervelend vonden is dat we een kleinschalige accommodatie boekten (dat doe je om niet in overvolle zwembaden te zitten), maar ze hebben blijkbaar contracten met Nisos bootcharters. Hierdoor krioelde het van mensen die van die boot kwamen en dat gebeurde niet 1 x maar meerdere keren per week. Even relaxed terugkomen van het strand en nog even bij het zwembad liggen zonder mierenhoop van mensen waar speciale sailorsmenus voor gepresenteerd werden was er dus niet bij. Eigenlijk vind ik dat niet kunnen, maar goed. We hebben het hotel verder gemeden, we sliepen er en ontbeten. Voor de rest is lefkas en het plaatsje nidri echt heel leuk en erg mooi. Als je van varen houd kan je je hart ophalen. Dus al met al geslaagde vakantie maar deze accommodatie zou ik nooit meer boeken...en niet vanwege het achterstallige onderhoud, want de kamers waren netjes. Ik zit niet te wachten om een kleinschalige accommodatie te delen met elke x allemaal vreemden die zin hadden in een duik en er heel de dag bleven. Maar lefkas....een plaatje van een eiland.
Negatieve ervaring: Een regelrechte schande . Sunweb is er enkel voor die klanten die niks voor hebben of niks tegenkomen. Er zijn helaas een aantal poliepen in m’n darmen gesprongen , gehospitaliseerd in Kreta, veel bloedverlies dat aanhoudt . Ik moet dringend in een hospitaal verder behandeld worden en daarom hebben we beslist om vervroegd terug te keren. Voor alles zelf moeten zorgen voor repatriëring, Sunweb heeft niks gedaan , zelfs geen busje geboekt om ons naar de luchthaven te brengen . Gevolg is wel dat Sunweb ons de komende jaren als cliënt niet meer terugziet en zo jaarlijks 8.000 eur minder inkomsten zal hebben! Ze liggen er wellicht niet meer wakker van. Een tevreden klant vertelt het misschien aan 1 of 2 anderen, een ontevreden klant vertelt het zéker aan minstens 10 andere . Jullie mogen op mij rekenen, ik vertel dit binnen m’n volledig netwerk! Cliënt centricity 0 ; empathie 0 ; winstbejag op korte termijn zonder enige strategie of missie 10!!
Fantastische ervaring: Tot op heden voor onze meeste reizen de beste prijs op hun website. Kleine kanttekening, Toen zoveel jaar gelezen voor het eerst op de Belgische markt kwam was hun service en prijzen nog beter... groter worden is niet Altijd een voordeel voor klanten
Fantastische ervaring: Al jaren klant bij sunweb altyd correct vriendelijk
Fantastische ervaring: Top reisorganisatie door de chaotische drukte hebben ik en mij vriendin van de week onze vlucht gemist, maar sunweb heeft geholpen met het vinden van alternatieve vlucht en vergoed. Enorm bedankt voor de hulp! Ook het spark hotel, de transfer en de sunweb medewerkers digitaal, telefonisch en op locatie waren enorm helpvol
Fantastische ervaring: Voor de zoveelste keer is alles terug vlot verlopen. Thanks.
Negatieve ervaring: BOEK NIET BIJ SUNWEB ... gekloot voor het leven !!! de 2 S en .. Sunweb en Schandalig... Geboekt, betaald, en plots bleek er toch geen plek meer vrij !!! ZE GIJZELEN JE WANT ZE HOUDEN MINSTENS 14 DAGEN JE GELD BIJ VOORALEER ZE MISSCHIEN EROVER GAAN DEKNKEN HET TERUG TE STORTEN !!!!!!!!! PURE OPLICHTING
Positieve ervaring: Onze vakantie was super alles was goed geregeld . Alleen als je iemand wil spreken omdat je vragen heb is het bijna niet te doen om die aan de telefoon te krijgen .
Fantastische ervaring: Via sunweb naar Madeira. Once reisleiding erg vriendelijk en behulpzaam. Genoten van onze mini vakantie
Positieve ervaring: heb opgehangen duurde echt te veel te lang drie pogingen gedaan echt jammer heb al geboekt andere keer misschien ergens anders boeken wil graag iemand kunnen bereiken als. ik een vraag heb
Negatieve ervaring: Adres klopt niet, is niet meer Brusselstraat 59 in Antwerpen, ze zijn verhuisd en moeten hun juiste adres kenbaar maken, dit is wettelijk verplicht
Fantastische ervaring: Voor alle reizen groot en klein, moet je bij Sunweb zijn
Beste Rudolf, Wat een onwijs mooie beoordeling is dit, bedankt. Fijn om te lezen dat u zo tevreden bent met Sunweb. We kijken er naar uit u snel weer te verwelkomen op één van onze bestemmingen. Met vriendelijke groet, Giulia Team Webcare Sunweb
Fantastische ervaring: Goede reisinformatie & niet te duur
Negatieve ervaring: Probeer op allerlei manieren Sunweb te bereiken, echter, telefoon wordt niet beantwoord (wachttijd van +20 minuten is niet redelijk) via chat op facebook geen reactie. Wel vond men de tijd om tot tweemaal toe mijn reactie op hun facebookpagina te verwijderen, daar is wel personeel voor. Via mail nog een laatste poging ondernomen, nadat vorige mails geen antwoord (buiten een standaard opgesteld bericht) kregen. Service is ronduit slecht. Als je niet in staat bent om na 20 minuten een telefoon op te nemen dan moet je meer volk voorzien.
Negatieve ervaring: Binnen een werkdag verzoek gedaan om de geboekte reis te annuleren; maar nee, daarvoor wilt Sunweb ruim 1500 euro zien. Er waren voor de reis nog maar 2 kamers beschikbaar en ten tijde van het verzoek nog maar 1 (ofwel; Sunweb heeft hierdoor ook geen omzet mis gelopen). Wat een baggerservice. Ik ben bereid de review weg te halen mits er een oplossing wordt geboden (boeking 4610898).
Beste Mitchel, Bedankt voor uw review. Wat fijn dat u ons de gelegenheid geeft om te reageren op uw klacht. Wanneer u binnen 10 weken voor vertrek een vakantie boekt, kunt u niet meer kosteloos van de boeking afzien. Tijdens het maken van een lastminute boeking wordt dit ook meerdere malen weergegeven op de website. Mocht het zo zijn dat u in het bezit bent van een annuleringsverzekering dan kunt u wellicht een beroep op hen doen. Met vriendelijke groet, Ilona Team Webcare Sunweb
Fantastische ervaring: App heel gemakkelijk in gebruik en 1 van de goedkoopste
Fantastische ervaring: Moou bedrijf met een hele goede service en begeleiding van hun klanten
Beste Gerard, Bedankt voor jouw 5 sterren! Hopelijk kunnen wij jouw snel verwelkomen bij 1 van onze bestemmingen. Met vriendelijke groet, Josefien Team Webcare
Negatieve ervaring: Nooit zal ik nog een reis boeken bij Sunweb. Na vragen over annulatie geen antwoord gekregen, telefonische niet bereikbaar en via mail antwoord na 2 weken.. betalen en geld kwijt. Klantenservice een dikke 0.
Negatieve ervaring: Moet 1 persoon annuleren maar je wordt van kastje naar de muur gestuurd. Nog niet eens normaal antwoord geven . Lees dat daar en verder kunnen wij niks .
Beste John, Hartelijk dank voor uw beoordeling en toelichting! Wat rot om te lezen dat u van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Ik zie in uw boeking dat de deelannulering inmiddels doorgevoerd is, hiervan heeft u ook een nieuwe bevestiging en factuur ontvangen. Met vriendelijke groet, Ilona Team Webcare Sunweb
Negatieve ervaring: Samenvatting van mijn ervaring met sunweb : 1. Betaling via Mijn sunweb uitgevoerd maar krijg geen betalingsbevestiging dus ik heb geen kennis of mijn geld wordt overgeschreven nog mijn reis geboekt is. 2. Na 57 minuten aan telefoon te hangen krijg ik iemand aan de lijn die me vriendelijk verzoekt nog even af te wachten om te zien of het geld uiteindelijk wordt overgeschreven, indien niet wordt gevraagd om opnieuw te proberen en terug telefonische contact te nemen. 3. Ik krijg een zeer korte deadline om de betaling uit te voeren of mijn boeking wordt geannuleerd. 4. Probeer opnieuw, tijdig, mijn betaling uit te voeren met zowel bankcontact als visa maar beide geven terug storing. 5.Vervolgens neem ik, zoals gevraagd, terug contact op via telefoon, deze keer na 45 minuten iemand aan de lijn gekregen 6. Persoon aan telefoon geeft aan om betaling op nog een andere manier te proberen. Vervolgens vraag ik om een geschreven samenvatting van het gesprek via mail aan mij te bezorgen zodat ik iets in handen heb. Midden in mijn vraag, na 45 minuten wachten, wordt de lijn onderbroken. ter conclusie, ik raad ten sterkte af om een reis te boeken via Sunweb. Ik betaal voor een ontzorging en heb hier teveel meer tijd in moeten steken. Ik ben ook sterk teleurgesteld dat dit de enige manier is waarop ik mijn beklag kan doen/gehoord kan worden. Dit is de eerste en laatste keer dat ik met Sunweb zal werken en raad niemand aan om hun diensten nog te gebruiken.
Negatieve ervaring: Ik probeer al UREN telefonisch contact te krijgen. Dit is blijkbaar onmogelijk ! Jammer, na al de boekingen die ik daar al gemaakt heb. Bij het online boeken lukt alles DIRECT, indien je ( telefonische ) bijstand wil is dit niet mogelijk. Ik begrijp dat het soms druk is, maar bij sunweb is dit de ganse dag. Misschien conclusie uittrekken, er zijn nog reisbureau's....
Negatieve ervaring: Voor het eerst een vakantie geboekt hier, ook de laatste keer. Ze zijn gewoon onbereikbaar en iets simpels als even je boeking wijzigen van mevrouw naar meneer kan niet eens online. Via whatsapp krijg je een of andere niet functionerende heel irritante bot. Via telefoon moet je kiezen "ik vertrek binnen 1 of 2 dagen" maar dan nog sta je bijna een uur in de wacht zonder ook maar enige melding van "de wachttijd is nog..." Je weet toch hoeveel vakanties je verkoopt, hoeveel % van de mensen daarvan dan het contactcenter gaat bellen en dan kan je toch op zijn minst de wachttijd beperkt houden door tijdig maatregelen te nemen. Gezien het laatste interview wat ik over sunweb las, denk ik dat ze ook minder klanten willen en zeker de "gewone man" niet meer. Dus wat dat betreft past die onbereikbaarheid er wel bij.
Negatieve ervaring: Ik overweeg sowieso om NIET via Sunweb te boeken...als je meer dan een half uur vruchteloos aan de telefoon wacht en er wordt nog steeds niet geantwoord, dan is dat een structureel en geen tijdelijk probleem, zoals ook uit vorige klachten blijkt. Welke service mag je later in het dossier dan wel verwachten? Welke ser -vice mag je verwachten als je op vakantie iets ernstigs aan de hand krijgt? Het heeft natuurlijk weinig zin als de 'eigenaar', in realiteit de medewerkers van de service-afdeling, zeggen dat het MOMENTEEL erg druk is. terwijl het een permanent gegeven blijkt te zijn dat je er nauwelijks terecht kan.
Negatieve ervaring: beste, Ik probeer u al uren !!!!!!! telefonisch te bereiken omdat ik geen reactie krijg op mijn mails. Ik heb begrip dat dit uitzonderlijke tijden zijn, maar enige reactie zou op zijn plaats zijn.
Negatieve ervaring: Slechte bereikbaarheid. Verzekeringen niet nakomen.
Beste Jef, Vervelend dat u ons met een 1 ster heeft beoordeeld. Vanwege de drukte is de reactie termijn langer dan dat u van ons gewend bent. Onze excuses hiervoor! Mochten uw vragen nog niet beantwoord zijn, dan kunt u een privébericht op Facebook of een Whatsapp bericht sturen. We beantwoorden u dan zo spoedig mogelijk. Met vriendelijke groet, Aartie Team Webcare Sunweb
Negatieve ervaring: Laten te laat weten dat reizen niet doorgaan en doen er enorm lang over om zaken te verifiëren.
Negatieve ervaring: Reis geboekt met Sunweb. Krijg ik een mail dat het misschien niet door kan gaan. Ik kan de reis niet anuleren en ik krijg ook geen duidelijkheid of het door gaat. Bellen helpt ook niet, waardeloos dit! Wacht nu al meer dan 48 uur op duidelijkheid terwijl reis over een week is.
Beste Erwin, Ik heb uw bericht beantwoord via Trustpilot. Vriendelijke groet, Aartie Team Webcare Sunweb
Fantastische ervaring: Goede website en goede uitleg
Fantastische ervaring: Geweldig hoe deze mensen kunnen vertellen over de dieren die ze opvangen.
Negatieve ervaring: Is niet zo handig om op vertrek luchthaven te zoeken
Negatieve ervaring: Al verschillende jaren heel fijne skivakanties gehad met een groep gezinnen. Enkel het boeken is jaar na jaar moeilijker aan het worden. Dit jaar is het echter helemaal een ramp. We vragen enkel om zoals alle jaren in hetzelfde gebouw te kunnen zitten met de gezinnen en moeten kunnen betalen met onze openstaande voucher. Na verschillende malen telefonisch te proberen, ettelijke mails en PB berichten via Messenger krijgen we behalve de facturen van de geboekte appartementen geen enkele reactie. Deze manier van werken zorgt ervoor dat we heel hard beginnen twijfelen om volgend jaar terug te boeken. We vragen geen gekke dingen enkel een reactie en beetje hulp voor een boeking met 5 gezinnen…
Positieve ervaring: Makkelijk boeken, onze voucher van vorig jaar vlot kunnen inbrengen. Met transavia gevlogen. Alles goed in orde. Goede info vooraf over alles wat je in orde moet brengen. De sunweb app geeft extra informatie ter plaatse en zorgt dat je alle nodige documenten steeds bij de hand hebt. Sommige linken werkt echter niet. Bv kunnen geen beoordeling achterlaten voor het hotel. Ter plaatse krijg je via whats app een persoonlijk tel nr van je persoonlijke sunweb gids. Op het algemeen nummer whats app kan je niet antwoorden maar we wouden excursies boeken en hadden nog vragen maar konden reisagent niet bereiken. Op whats app zagen we dat berichten op persoonlijk nummer gezien waren maar werden niet beantwoordt. Dan maar geboekt via lokale agent in sissi. Ook in het welkomstbericht stond locatie en uur van eerste meeting ook niet ingevuld, ook hierop geen antwoord Wel juiste info gekregen over transfer terug. De transfer terug naar luchthaven was goed geregeld met luxe bus, van luchthaven naar hotel was oud en gammel busje en het duurde eindeloos lang voor we vertrokken door misverstand met indeling van bussen. Bijna 2 uur gewacht voordat we vertrokken naar hotel. Taxi gaat veel sneller en is trouwens goedkoper, kwamen we later achter
Negatieve ervaring: Ik kreeg thuis geen contact met de klantenservice. Weinig service dus. Ook niet wat betreft transfer naar je accommodatie. Ook dát moet je betalen. Je werd gewoon op de hoek afgezet/gedumpt en je zoekt t maar uit. Lekker tegen de helling oplopen met je bagage. Tegen zo'n prijs zou je toch meer service verwachten .
Beste Herma, Bedankt voor uw 2 sterren beoordeling en toelichting. Vanwege de drukte zijn onze wachtijden langer dan dat u van ons gewend bent, excuses hiervoor. Ik kan mij goed voorstellen dat dit niet de start van de vakantie is die u had gehoopt. Heeft u dit ook doorgegeven aan de reisleiding? Soms komt het voor dat de bus niet bij de accommodatie kan stoppen in verband met de te krappe ruimte. De transfer is sinds september 2019 niet meer inclusief, omdat we hebben gemerkt dat veel klanten een taxi nemen of bijvoorbeeld een auto huren. Zij krijgen geen korting bij het geen gebruik maken van de transfer. Daarom is besloten om de transfer exclusief te maken en hierdoor betaalt u alleen voor deze service als u er ook gebruik van wenst te maken. Met vriendelijke groet, Ilona Team Webcare Sunweb
Negatieve ervaring: Na een uur aan de lijn te hangen nog steeds niemand van de klantendienst aan de lijn gehad. Het zou iets langer als 10min duren.. Dit is veeeel langer. Het antwoord op mijn vraag kan helaas niet op de site worden gevonden. Vrees dat ik dan maar bij een andere dienst iets ga boeken. Spijtig dat ze zo slecht bereikbaar zijn zeker als ik lees dat dit al maanden een probleem is. Dan zou je denken dat ze toch meer volk hiervoor inzetten.
Negatieve ervaring: Heel mooi, starten met zon zee strand , savonds overdaad aan restaurants met een lekkere keuken,tip neem een aantal voorgerechten als eten,dit is normaal hier en hoofdmenu hoeft niet, keuze genoeg, brommer of motor of auto huren hoort erbij om het eiland te ontdekken, succes
Fantastische ervaring: Alles zeer goed geregeld vanuit Antwerpen shopping center . Luchthaven Allicante ook alles vlot verlopen . Hotel was minder , kamer was nog niet beschikbaar en moesten 2 a 3 uur wachten .
Negatieve ervaring: Service 0!!!!! 10x contact contact gehad met klantendienst PER MAIL en TELEFOON, nooit een antwoord en/of oplossing voor een annulatie om een andere reis in te boeken zelfs TEGEN meerprijs. En steeds geen oplossing na 2 weken wisselcontacten...
Negatieve ervaring: schandalig! we hebben de klantenservice gecontacteerd om te zeggen dat we niet meteen een bedrag van 5000 euro in één keer konden overschrijven omdat het ons wekelijks overschrijvingslimiet overschreed. We hebben jullie gecontacteerd om te vragen of we het in 2 keer mochten doen en jullie antwoord was ja. Nu blijkt het dat het bedrag nog steeds niet is toegekomen bij jullie, terwijl ik hier een bewijsje van heb!! onze vakantie wordt dus geannuleerd gewoon omdat jullie geen deftige alternatieve oplossing kunnen geven!!!
Positieve ervaring: Onze vakantie is geannuleerd door Sunweb omdat Brussels Airlines niet naar de bestemming vliegt deze zomer. Het voorschot is reeds terugbetaald na 2 weken. Top!!!
Negatieve ervaring: Schandalig. Ik heb een mail gekregen dat ze mijn boeking gaan annuleren indien ze morgen voor 12u de betaling niet ontvangen hebben, maar ik heb betaald onmiddellijk na de boeking! Ik hang nu al 3u aan de lijn met 2 verschillende toestellen. Ik heb hen al gecontacteerd op messenger, whatsapp en via mail. Overal is het een antwoord termijn van 2dagen, maar ik zou vertrekken over 2 dagen! Dit is een regelrechte ramp!
Positieve ervaring: Lange wachtrij aan de telefoon maar zeer goed geholpen!
Fantastische ervaring: Ik ga al jaren met hen op reis super gexoln
Negatieve ervaring: Ik probeer jullie al 3 dagen te contacteren! Via mail en telefonisch, geen gehoor! Wij vertrekken aanstaande zondag op vakantie en heb vragen ivm met de tickets die we nog niet kregen!! Schaam jullie! De mensen zo in de kou laten staan in deze tijden!
Negatieve ervaring: Ik probeer al 3 dagen telefonisch contact te krijgen met hen. Onmogelijk binnen te geraken. Probeer online mijn reis om te boeken doch dit lukt ook niet. Erg........
Fantastische ervaring: Zeer goede ervaring met Sunweb. Vlotte online communicatie. Altijd op tijd op de hoogte van het verloop. Enigste minpunt is dat ze telefonisch niet te bereiken zijn. Maar voor de rest een dikke 10/10. Tot de volgende keer.
Negatieve ervaring: Slecht bereikbaar
Negatieve ervaring: Ik probeer al 2 dagen iemand te bereiken.... Via de telefoon lukt gewoon niet!! meer dan 2uur in wacht en dan nog steeds niemand aan de lijn.... Zelfs een bericht via facebook krijg je geen antwoord.... Niet normaal hoe sunweb hun klanten behandeld. Ik heb nog steeds geen reisdocumenten... en vertrek snel.... Volgende keer zal ik niet meer online boeken en zal ik een reiskantoor nemen. Alles gaat goed tot dat er een probleem is..... dan begint de nachtmerrie....
Laat uw mening over Sunweb Group:
Sunweb Group verschijnt in de volgende vermeldingen:
Andere reisbureaus die u mogelijk interesseren


Primavera Reizen



GOGO Jongerenreizen

Eliza was here

King of tourism الملك للسياحة و السفر

الملك للسياحة و السفر & The King Of Tourisms

You're Invited | T&L Agency


CruiseReizen.nl

Voeg uw reisbureau gratis toe aan onze directory
Als u een reisbureau beheert en in onze gids wilt verschijnen, voeg dan uw bedrijfsgegevens toe en u kunt volledig gratis verschijnen.