
Treinreiswinkel

Informatie over Treinreiswinkel
2311 CJ, Leiden
Openingstijden
Dé specialist en meest voordelige voor treintickets, treinrondreizen en treinvakanties. Tickets naar meer dan 85.000 bestemmingen. Alle kortingen en aanbiedingen. Onafhankelijke prijsvergelijker. Altijd de meest voordelige tarieven. Als lid van ANVR, SGR en Calamiteitenfonds bieden wij optimale kwaliteit en zekerheid.
Onze opmerking van TraTraTravel Nederland over Treinreiswinkel:
Treinreiswinkel is een veelzijdig reisbureau dat zich richt op treinreizen door heel Europa. Gebruikers waarderen de prachtige routes en goed georganiseerde reizen, met speciale vermeldingen van hun ervaringen in landen zoals Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk. Een aantal positieve recensies benadrukken de goede service en snelle reacties op vragen via e-mail, waardoor klanten aangemoedigd worden om hun aanbod te proberen.
Ondanks de vele positieve punten, zijn er ook enkele kritiekpunten. Veel klanten hebben problemen ondervonden door het gebrek aan telefonische bereikbaarheid, lange responstijden op e-mails en onduidelijke communicatie over wijzigingen in hun reisschema's. Bovendien wordt er regelmatig geklaagd over fouten in de boekingen en de afhandeling daarvan, wat heeft geleid tot frustraties en extra kosten voor gebruikers.
Samenvattend, Treinreiswinkel biedt een interessante optie voor treinreizen met de mogelijkheid voor diverse arrangementen, maar wees voorbereid op mogelijke obstakels in de klantenservice.
Treinreiswinkel: Meningen
Negatieve ervaring: Er kwam met de ticket een mooi overzicht van de reis met de resp. overstappunten. Ik had een slecht voorgevoel bij Gare du Nord naar Montparnasse, met de metro. In Parijs aangekomen begreep ik weer waarom: ren je rot in een bomvol station met slechte routing / overzicht. Alleen te doen voor routiniers (Parijzenaars) of hardlopers. Ik miste mijn aansluiting binnen de 22 minuten waarin ik de puzzel van de metro had moeten oplossen. Schade 210€ voor nieuwe ticket, taxi en hotel. Nooit meer een overstap in Parijs!!
Negatieve ervaring: In het verleden goede ervaringen gehad en daarom weer gekozen voor de Treinreiswinkel in Leiden. Helaas vanwege een bug in het boekingssysteem van de Treinreiswinkel/happy rail ontving ik de tickets voor 1 persoon in plaats van 2. De afrekening was wel voor 2 personen. Na vele digitale contactverzoeken, want telefonisch contact is niet mogelijk, kreeg ik uiteindelijk reactie. Als ik voor een 2e persoon de tickets nogmaals zou betalen, zou het in orde gemaakt worden. Zo niet, dan was ik mijn geld kwijt. Op elke mail die ik stuurde, moest ik weer dagen op een reactie wachten. Voor mij nooit meer een boeking via de Treinreiswinkel!
Negatieve ervaring: Ik heb altijd contact moeten hebben met de treinreiswinkel voor mijn werk bij de Universiteit om tickets te boeken naar Berlijn, voorheen kon je ze bellen en kon je langsgaan, tegenwoordig is er alleen contact via email. Ik heb dus in mei privé tickets geboekt bij hun voor een treinreis naar Berlijn, echter doet de DB nu alle tickets continue cancellen, waarbij ik om hulp gevraagd heb bij de heren van de Treinreiswinkel, ik heb een mail gehad en daarop een reply, ik heb meerdere malen contact met ze gezocht maar geen ene mail terug, zeer slechte service, ik heb alleen een automatisch antwoord gehad met daarbij een formulier om eventuele kosten vergoed te krijgen, ik boek nooit meer een treinreis bij hen en had het beter via de ANWB kunnen laten verlopen, waarbij je tenminste nog iemand kan bellen en of die je nog te woord staan in een van de winkels, zeer betreurend dit, daardoor dus ook besloten na 4 keer een DB mail over annulering te ontvangen, mijn hele reis af te zeggen voor Berlijn. Heel heel jammer van deze zeer slechte service en zou ook niemand aanraden bij hen tickets te boeken.
Negatieve ervaring: Losse DB-tickets besteld. Voor wijzigingen in de dienstregeling is Treinreiswinkel natuurlijk niet verantwoordelijk, maar als je vragen hebt over deze wijzigingen, worden de antwoorden in de veelgestelde vragen herhaald. Ondertussen is het gokken of dat wat je zelf dan maar hebt proberen te regelen slim is. Ik zie voor losse DB-tickets geen enkele meerwaarde om dit via Treinreiswinkel te doen.
Negatieve ervaring: Handig dat ze door heel europa plannen. Echter wel wat hick ups: Ze plannen 1 uur tussentijd in londen terwijl je van ene station via metro of 1 uur lopen naar de andere moet en bovendien een 1 uur inchecktid hebt ivm Brexit. En als je het dan aangeeft achteraf weten ze niet meer te melden dan dat ze er al rekening mee hielden, niet dus. Metro was niet bij prijs in en er wordt nergens over gerept, niet eens een extra attentie dat je moet overstappen in Londen. OOk de app die het niet doet, als ik inlog zij mijn reisgegevens er niet op te zien. Toch niet zo professioneel allemaal.
Fantastische ervaring: Fjne winkel voor alle treinreizen. Net zeer mooie rondreis door Zwitserland en Italië met grote diversiteit. Van Italiaanse stadjes tot Zwitserse bergen. Prachtige treintochten en heel veel bezienswaardigheden. Aanrader!
Fantastische ervaring: Een fijne reis gehad door de UK. Goed geregeld door de treinreiswinkel!
Fantastische ervaring: Een mooie en afwisselende trein- en bootreis naar het Isle of Man en Liverpool gehad met de Treinreiswinkel. De treinreizen waren op zichzelf al een belevenis, zowel de Eurostar als de trein van Londen naar Liverpool vv. waren prima en erg comfortabel. De door de Treinreiswinkel geselecteerde hotels in Douglas en Liverpool lagen dicht bij de ferryhaven dan wel het station en waren van prima kwaliteit.
Fantastische ervaring: Alles prima geregeld. Wel is het raar dat ze geen telefoonnummer hebben, en je ze inderdaad dus niet kan bereiken (bij problemen). We kwamen te laat aan door vertraging van een trein en misten daardoor de laatste kabelbaan naar boven. We moesten hierdoor een taxi van €60 regelen en hopen dit geld van de Treinreiswinkel terug te krijgen.
Negatieve ervaring: Treinreiswinkel is onbereikbaar als je tijdens je reis problemen hebt (nieuwe zitplaatsreserveringen nodig door gemiste aansluitingen door vertragingen). Je kunt ze niet direct bellen, met ze chatten, of een bericht sturen via sociale media.
Positieve ervaring: Onze eerste volledige treinreisvakantie (Zwitserland) via Treinreiswinkel was zeer geslaagd. Er vielen wat treinen uit, maar er was altijd een alternatieve route te vinden. Een hoop treinervaring opgedaan. De reis was prima geregeld.
Fantastische ervaring: Prima reizen maar op een andere manier met goede en duidelijke handleidingen per dag. Top
Fantastische ervaring: Een bijzonder fijne meivacantie, evenals vorig jaar. Prima hotel. Veel te doen met de Berner-Oberland-pas. Maar ook, evenals vorig jaar trouwens: een belabberde heenreis tot aan Keulen. Eén treinstel i.p.v. twee. Onmogelijk om bij de besproken plaats te geraken. Gezeten op de koffer met uitzicht op de WC-deur, die wegens de drukte niet eens open kon. En dat op de leeftijd van 81- en 76-jaar en een besproken plaats. Bovendien een mopperende bestuurder, die de reizigers gedurende een kwartier vermaande op te schuiven, wat onmogelijk kon, Bovendien liet hij de deelnemers, die in Arnhem wouden opstappen voor een gesloten deur staan. Mede daardoor, maar ook door enkele andere keren stoppen (want goederentrein ging voor) kwam iedereen te laat aan. De terugreis verliep gelukkig goed. Ondanks dit leed: graag volgend jaar weer! Want er staat zó veel moois tegenover!
Positieve ervaring: Prima geregeld. Geheel naar wens.
Negatieve ervaring: Boek je een retourtje in Italie, kunnen ze alleen de heenreis boeken en wordt de terugreis geannuleerd terwijl alles al betaald is. Nadat je na een paar dagen vraagt of ze nog iets hebben kunnen regelen, krijg je als antwoord dat je de terugreis zelf maar moet regelen. Dat is geen service! Kun je beter gelijk zelf boeken en niet via treinreiswinkel. Dat heeft totaal geen toegevoegde waarde en biedt geen support. Jammer, gelijk de eerste en laatste keer.
Fantastische ervaring: Positieve ervaringen. Vriendelijk en kundig personeel, reageren snel op vragen. Ook voor maatwerk reizen en vraagstukken staan ze voor je klaar.
Negatieve ervaring: Heel erg koud, binnen
Fantastische ervaring: De beste! We hebben nu twee reizen via hen geboekt en alletwee de reizen waren uitstekend georganiseerd!
Negatieve ervaring: Ze bieden reizen aan die niet te boeken zijn. Klantenservice is slecht. reageren steeds na 24 uur en als ze het niet meer snappen dan reageren ze helemaal niet meer. gewoon zelf boeken dus via NS en Bijv DB. scheelt veel geld en je hebt meer mogelijkheden.
Negatieve ervaring: Geen idee wat de toegevoegde waarde is van Treinreiswinkel. Slecht advies, geen verstand van zaken en niet bereikbaar op momenten dat het erop aankomt. We hebben ons ticket in de prullenbak moeten gooien en het zelf ter plekke beter, degelijker en goedkoper geregeld. Ik zal dus nooit meer bij Treinreiswinkel boeken.
Negatieve ervaring: Helaas geen mogelijkheden voor hulp, op de vestiging of telefonisch. Vroeger was dit uitstekend, nu ondermaats! Wil de Treinreiswinkel failliet?
Fantastische ervaring: Keurig verzorgde treinreis met alle tickets op korte termijn (6 dagen) perfect geregeld.
Positieve ervaring: Goede info, allen dat alles via de mail moet!
Positieve ervaring: Duidelijk voor een oud informatrice van de Nederlandse Spoorwegen. Wel voortaan aangeven bij het reserveren van zitplaatsen welke kant de trein op rijdt. Dit is niet duidelijk. Voor de rest geen problemen.
Negatieve ervaring: Bagger. Helemaal voor niets er naar toe gereden. Eenmaal aangekomen was de winkel gewoon dicht en alleen online open.
Fantastische ervaring: Via treinreiswinkel een wat meer complexe reis laten regelen. (5 landen, 6 steden, 6 hotels.) Met deels nog aangepaste wensen voor ontbijt. Alles blijkt tot in detail goed geregeld. De grote hoeveelheid informatie en reisbescheiden tijdig en compleet ontvangen.
Fantastische ervaring: Hier heb ik een zeker goede ervaring mee.
Positieve ervaring: Prima georganiseerd en dito communicatie. Reis schema is krap en komt laat. Eigenlijk reis en slaap je alleen tenzij je bijboekt, dat kan duidelijker. En #overheid het spoor moet nog heel veel beter voor ik vliegtuigen skip voortaan #drama vooral DB
Fantastische ervaring: De treinreiswinkel stuurt uitgebreide informatie over de reis. Alle informatie was helder en alle hotels waren op loopafstand van het station. Helaas kan de treinreiswinkel niet de treinen organiseren. Dat was namelijk een ramp met vele vertragingen, slechte informatie en onduidelijkheden. Om die reden zou ik een reis per trein nooit aan iemand adviseren maar dat heeft niets met de treinreiswinkel te maken.
Negatieve ervaring: Onze Zwitserland Italië reis was erg mooi. De voorbereidingen via reiswinkel niet fijn. Bijna niet te bereiken. Inderdaad met treinen loop je tegen vertraging aan en moet je hetzelf maar uitzoeken. Bij ons begon het in Nederland al, de vertraging en dan verlies je overal je geboekte zitplaatsen. Kwamen laat aan in Zwitserland en restaurant was al dicht. Je bent aardig moe en dan lust je wel wat. Dankzij de aardige mensen in het hotel nog wat te eten gekregen. Spraken nog een ander stel die hadden er nog langer over gedaan. In Italië gaat een hotel om 18.00u al dicht. Bij het reisburo moeten zij dat weten, dat je daar dus nooit voor 18.00u kunt zijn. Heb het hotel gebeld en kreeg een email bevestiging met alle info! Dat hebben zij klaar liggen. Geef die info van te voren, reisburo, het is standaard. Kort en bondig, de reis is mooi, vertraging ligt altijd op de loer, maar reken niet op het reisburo, zij zijn slecht bereikbaar
Positieve ervaring: Prima site voor boeking maar de klantenservice is niet bepaald alert op 'a la minute' wijzigingen
Fantastische ervaring: Per ijzeren weg verplaatsen betekent dat je de milieubal gerust terug kunt plaatsen
Negatieve ervaring: Waardeloosben ik op zoek naar een Treinkaartje naar Schiphol. Vul ik alles in en dan komt er ineens in beeld, alleen tickets beschikbaar t/m 59 jaar☠wie legt mij dit uit
Fantastische ervaring: Bijzonder makkelijk om kaartjes te kopen voor treinen in het buitenland. Een kind kan de was doen. Volgende keer weer kaartjes via deTreinreiswinkel.
Negatieve ervaring: Totaal ander hotel dan geboekt gekregen in Londen, waardeloos hotel veel te groot , te klein kamertje met keiharde bedden ,geen airco , geluidsoverlast , ongeïnteresseerd personeel!! Hebben er maar een nacht geslapen en gelukkig een veel beter hotel gevonden ( dure citytrip zo ) Ik boek nooit meer bij treinreis winkel !!
Fantastische ervaring: Het beste alternatief als je wilt reizen met de trein, genieten van het landschap en prima verzorgde arragementen. Hotel dichtbij de stations( op loopafstand) Kortom.. nooit gedaan? Probeer het, bijv. van NL naar Zwitserland door de bergen en eindig aan het Meer van Lugano
Negatieve ervaring: Reageren niet op mails, komen afspraken niet na. Wees verstandig en boek op een andere manier.
Negatieve ervaring: Zowel Thalys als TGV geboekt via treinreiswinkel. Door vertraging van de Thalys heb ik om moeten boeken en meer dan 160 euro bij moeten betalen! Hierdoor kon ik ook pas 3 uur later een trein hebben. Aangeklopt bij zowel Thalys als treinreiswinkel, beide houden hun handen er van af en komen niets tegemoet. Daarnaast is het jammer dat treinreiswinkel niet telefonisch bereikbaar is. Per mail reageren ze wel vrij snel dus daarom nog 2 sterren.... Verdere service kan echt beter!
Fantastische ervaring: Ik was wat onhandig op de site bezig. Na een mailtje met mijn vraag een keurig mailtje met linkje en uitleg. En het linkje werkt
Negatieve ervaring: De enige service die ze verlenen, is verwijzen naar hun website. Slechte service dus.
Fantastische ervaring: Mooie reis naar Sicilie gemaakt. Top hoe de treinreismedewerkers meedenken wanneer de reis net anders verloopt. Supersnelle reactie via de mail en goed advies. Mooie hotels ook. Aanrader!
Fantastische ervaring: Mijn reis met de trein voordelig en met goeie service kunnen boeken. Ze werken samen met de ANWB dus betrouwbaar zijn ze zeker !!
Positieve ervaring: We hebben een aantal jaar geleden hier een reis geboekt naar oostenrijk, alles was helemaal goed geregeld. De website werkt wat minder op mobiel (normale website niet geprobeerd), zoeken was lastig, dus dat is een ster minder, maar de service van de organisatie zelf was perfect voor elkaar.
Negatieve ervaring: Hele "goede" informatie. Je wilt een reis per interrail door Europa boeken en je wordt verwezen naar de website om het daar allemaal zelf uit te zoeken. Handig toch? Dit had ik echt niet zelf kunnen bedenken.
Fantastische ervaring: Heenreis was snel duidelijk. Terugreis niet zo. De treinreiswinkel gebeld en alles top geregeld. Zeer vriendelijk geholpen.
Negatieve ervaring: Onmogelijk om te boeken ! Waarom het kan gewoon niet . Zeer zeer vreemd. Jammer ! Kan ik jullie bellen en alsnog mijn treinreis boeken ?? Leg me uit waarom uw site niet werkt !
Positieve ervaring: Treinreiswinkel heeft een ruim aanbod van treinreizen door Europa. Dit maakte het voor mij makkelijker om in een keer een reis te boeken in plaats van op verschillende websites delen van mijn reis te moeten boeken. Erg fijn! Alleen jammer dat je ze niet telefonisch kunt raadplegen
Fantastische ervaring: Reis met de trein en doe het via de treinreiswinkel:-) Altijd behulpzaam voor advies, vlotte website voor tickets te boeken en duidelijke info;
Fantastische ervaring: Uitstekend en supersnel geholpen met het boeken van de gewenste treintickets, en fijne hulp bij het zoeken van een geschikt alternatief toen onze eerste keuze qua tickets niet meer beschikbaar was. Vriendelijke medewerkers die graag meedenken met de situatie! Fijn reisbureau, zeker aan te raden!
Fantastische ervaring: De website is goed en duidelijk, de treinreis waar wij naar kijken is nog steeds niet beschikbaar. Grand Tour Groot Brittannië.
Negatieve ervaring: Communicatie kan beter Samen met een vriendin een (retour) treinreis en hotel Berlijn geboekt voor een weekend. We zouden een code op de mail krijgen voor het inchecken van het hotel (hotel/hostel zonder receptie). Deze code kregen wij helaas niet op de mail. Het hotel verwees ons naar treinreiswinkel. Treinreiswinkel is echter telefonisch niet bereikbaar. Op de website claimen ze binnen enkele uren te antwoorden op een mail. Dat was dus niet zo! Pas na 2 dagen kregen wij een mail terug. En daar stond in ‘ik neem aan dat het jullie gelukt is’. Met veel geluk is het inderdaad gelukt om het hotel zo ver te krijgen ons binnen te laten die avond, niet met hulp van treinreiswinkel dus! Het hotel herkende eerst onze gegevens niet namelijk. Verkeerd doorgegeven door Treinreiswinkel. Anders hadden we een ander hotel moeten boeken. De treinreis verliep ook heel slecht overigens. Uren extra gereisd met vele overstappen en op de grond moeten zitten/liggen. Treinreiswinkel had ons ook hiervan op de hoogte kunnen stellen. Dat is niet gebeurd. Communicatie kan beter (..)
Fantastische ervaring: We hebben genoten van de geheel op tijd rijdende treinen, de comfortabele en nette hotels met vriendelijk personeel. We hebben prachtige wandelingen gemaakt en treinwinkel heeft ook nog eens snel gereageerd op onze vragen. We hadden bijna steeds mooi weer gelukkig....(al was de Bernina Expressroute helaas wat regenachtig). Maar dat is ruimschoots gecompenseerd door de rest, vooral in Cinqueterre en Lugano. We bevelen deze organisatie zeker aan in onze omgeving.
Fantastische ervaring: Prachtige zesdaagse treinreis gemaakt naar Zwitserland en Italië via treinreiswinkel. Alle benodigdheden aan tickets en reserveringen op tijd ontvangen. Een door ons gemaakte fout (verzuimd om aan te geven dat we losse bedden wilden) werd na een mailtje snel opgelost. Prima service en prettige communicatie. Bedankt!
Negatieve ervaring: Het begon goed….Het boeken van treintickets via Treinreiswinkel verliep soepel. Echter… toen het anders liep dan verwacht bleek de service van deze organisatie erbarmelijk. Onjuiste informatievoorziening, telefonisch niet bereikbaar, lange responstijd per mail, niet nakomen van afspraken, een lager annuleringsbedrag terugboeken dan in de annuleringsbevestiging is aangegeven. Het kan allemaal zonder enige schroom bij Treinreiswinkel/ Happytravel. De minimale dienstverlening staat allemaal in hun voorwaarden. Lees dus de kleine lettertje voordat je boekt. Of nog beter: boek direct bij de vervoerder of een betrouwbaarder boekingsbedrijf.
Positieve ervaring: Wat als een mooie treinreis van Nederland naar Italië zou beginnen,liep uit op een fiasco. De snelheidstrein was er niet,Dus dan loop je al achter de feiten aan. In 6 dagen dit doen is tekort, de heen en terug reis is veel telang,overal vertraging en dan is het flink zoeken naar alternatieve routes. We hebben veel treinen gemist,dit kun je wel declareren, maar vergis je niet je moet alles zelf uitzoeken,treinreiswinkel doet niets. We zijn in juli geweest en het is nog niet uitgezocht. Wat je verder ziet op deze reis is mooi. Maar denk even na voor dat je eraan begint.
Negatieve ervaring: Speciaal naar Leiden gekomen, blijkt de winkel gesloten. Stond niet op de website of google aangegeven.
Negatieve ervaring: Als 77-jarige was ik erg teleurgesteld dat ik voor mijn reis naar Duitsland niet meer de telefoon kon pakken en samen met een medewerker de voor mij meest geschikte reistijden zonder al te veel overstappen kon bespreken! Ik had altijd zulke goede ervaringen hiermee. Nu moest ik wachten totdat er een dochter kwam logeren die samen met mij mijn reis digitaal in orde kon maken. Het is gelukt, al kostte het ook haar de nodige moeite en moet ik al heel vroeg op pad om mijn reis te starten. Jammer. Ik hoop dat de telefoon niet helemaal afgeschaft wordt.
Fantastische ervaring: Reis met de Inlandsbanan in Zweden geboekt. Alles was goed geregeld en het was een fantastisch mooie reis.
Fantastische ervaring: Snelle en prettige mailwisseling. Toch positief ervaren ondanks het feit dat telefonisch contact niet mogelijk is. Goede afhandeling van noodgedwongen annulering en sympathie reactie.
Positieve ervaring: Via treinreiswinkel een mooie rondreis door Schotland geboekt. Vooraf contact gehad over ons wensenpakket en dat werd netjes in de rondreis verwerkt. Vooraf kregen we een mapje met alle reisbeschrijving, reserveringen en tips voor tijdens het reizen. Onderweg was er een probleem met een aansluiting die door hen werd opgelost. Dit maakt wel dat er 4 ipv 5 sterren zijn omdat ze op dat moment alleen via mail bereikbaar waren. Toen er telefonisch contact was bleek wel dat ze al een alternatief hadden gezocht.
Positieve ervaring: Snel een antwoord, helaas had ik een erg dure aanbieden van ze ontvangen. Ik heb het nu zelf online geregeld met de DB, dat scheelde al snel € 40,- per persoon.
Negatieve ervaring: Mijn ervaringen van begin juni 2022 zijn zonder meer slecht. Treinreiswinkel is niet per telefoon bereikbaar; via de website tot 2x toe informatie opgevraagd en nul respons gekregen. Ik blijf niet wachten Treinreiswinkel! Uiteindelijk heb ik de boeking voor mijn treinreis gedaan via Thalys International. Super service daar!
Negatieve ervaring: Nou, de winkel is dicht en bellen was niet mogelijk... We hebben ervan afgezien om met de treinreiswinkel te reizen. Vroeger vond ik jullie fantastisch. Vooral omdat in de winkel een reis vorm kreeg.
Negatieve ervaring: Pas op met het bestellen van treinkaartjes bij deze organisatie. Wij bestelden een retour voor 2 personen en tijdens de betaling viel de website even weg en vervolgens kregen wij kaartjes voor 2 heenreizen en geen terugreis. Via de telefoon is deze reisorganisatie niet bereikbaar, dus alle communicatie gaat traag via de email. Vervolgens kregen wij te horen dat het onze eigen fout was en dat zij er niets aan konden/wilden doen. Zoek het maar uit met de betreffende spoorwegmaatschappij. Deze reageerde vervolgens totaal niet op verschillende emails. Kortom, door een niet goed functionerende website is ons €200 door de neus geboord. Dus let op, als alles goed gaat is het mooi, paar zodra de boeking fout gaat is er totaal geen service. Zo jammer als je probeert het vliegen te vermijden en je wordt zo vreselijk klantonvriendelijk behandeld. Aanvulling: 15-06-2022: Treinreiswinkel verwees door naar ÖBB. Die reageerden na 3 weken met de mededeling dat ik op de website een foute boeking had kunnen corrigeren. Boek dus direct op de site van de ÖBB en niet bij de Treinreiswinkel.
Positieve ervaring: Ondanks ook negatieve reviews, heb ik een positieve ervaring. Een e-mail met diverse vragen over een treinreis in Zwitserland gestuurd en direct de volgende dag al een nette reactie en uitvoerige informatie ontvangen. Helaas dat de organisatie niet telefonisch benaderd wil/kan worden.
Fantastische ervaring: Bij deze winkel online een stedenreis geboekt in januari voor mei 2022. Hoe eerder je boekt zijn de kosten lager dan wanneer je kort voor vertrek boekt. Na betaling van de boeking werden gelijk alle reisbescheiden in de e-mail toegezonden. E-tickets voor de treinreis, bevestiging van het hotel en de factuur van de totale reis. Prima geregeld. Zijn net weer terug ondanks de vertragingen op heen en terugreis door calamiteiten in Duitsland, reisbureau een aanrader voor een stedentrip.
Negatieve ervaring: Als de treinen niet rijden kun je met ze mailen. Ofwel na verkoop is de zorg voor jouw reis jouw eigen probleem. Volgende keer boek ik het hotel en de reis wel zelf. Scheelt ook wat in de kosten!
Negatieve ervaring: Alles moet per e-mail. Vragen worden niet of onvolledig beantwoord. De website is totaal ontoegankelijk voor mensen met een beperking. Daarnaast zijn de mogelijkheden op de website ondermaats. Meermaals verzocht om via de telefoon te boeken ivm handicap. Dit werd geweigerd. Inmiddels probleemloos geboekt via Deutsche Bahn en ÖBB.
Negatieve ervaring: We hadden een reis bijna geboekt (niet ondertekend of aanbetaling gedaan). Telefonisch was het bedrijf niet bereikbaar ivm corona (was toen al 'voorbij'). De mail werd niet beantwoord en heb daarom de boeking niet voltooid. Na 2 wk kreeg ik echter wel de factuur... Mss wel mooie reizen maar de service is toe aan een update.
Fantastische ervaring: Wij hebben veelvuldig gebruik gemaakt van deze reisorganisator en zijn teleurgesteld, in tegendeel! Hoewel we inmiddels behoren tot de ouwetjes gaan we dit jaar weer op stap met de gegevens van de TRW!
Fantastische ervaring: Meerdere tickets besteld. Prima service en in mijn geval goedkoper dan bijv. via DB of NS intl. Ook de reactie op mijn vraag (per email) was op dezelfde dag en duidelijk.
Negatieve ervaring: Zeker geen snelle service, niet telefonisch bereikbaar. Op dit moment geen tickets ontvangen... Bij spoed of snel handelen niet thuis, nooit meer.
Negatieve ervaring: de bereidheid om ook maar enige vraag te beantwoorden is "zero" Dus onmogelijk om ook maar iets positiefs over de treireiswinkel te melden. Interrailkaarten gekocht en daarna absolute stilte: je zoekt het maar uit... Geen wonder dat de winkel "na corona" niet meer open gaat. Ook goed; dan minder gefrustreerde klanten
Positieve ervaring: Alleen digitaal een reis geboekt. Wacht nog op de bevestiging.
Fantastische ervaring: Al vele jaren een uitstekende adviseur voor duurzaam vervoer, top die Treinreis winkel!
Negatieve ervaring: Het lukt maar niet om voor mijn gezin (4 personen) een treinreis te boeken. Het zou liggen aan de leeftijd van de hoofdreiziger, kortingskaarten etc.... De suggesties (per mail, en traag) werken niet. Als ik aangeef dat zij zelf de reis mogen boeken, met onze gegevens, om te kijken waar de 'bug' zit, wordt 'niet thuis' gegeven. Helaas.... dan maar via een andere aanbieder.
Negatieve ervaring: Erg jammer, dat telefonisch geen contact mogelijk is. Ik kreeg wel keurig op tijd een mail terug. Onduidelijk voor mij is de verschillen tussen lig 6 lig 5 en privéles 3. Aan de prijzen kun je niets aflezen, ik zou haast denken dat lig 3prive goedkoper is dan lig 5. Hopelijk na corona wel weer telefonisch contact. Zeker om een reus per alpenexpres te boeken.
Negatieve ervaring: Wat een snert site. De hele boel reageert niet. Links die niet deugen. Werkt niet met Chrome, wel met Edge. Ik ga wel even ergens anders kijken. Vond de prijs ook vies tegenvallen eerlijk gezegd. En dat met vijf keer overstappen.
Negatieve ervaring: 1 ster is nog teveel. Niet bereikbaar telefonisch, zogenaamd omdat er beperkingen zijn op treinreizen. Ze hebben liever dat iemand met corona de trein neemt en zo mogelijk anderen besmet dan het om te zetten op een andere naam. Ik raad deze organisatie af. Wij gaan stappen ondernemen. Deze review is een aantal jaar oud, maar ik kon het tot op heden niet plaatsen.
Negatieve ervaring: Niet doen! Deze service werkt niet. Ik heb wel betaald en toen bleek vier dagen later dat er geen tickets waren. Trein zat inmiddels vol en ik kon toen ook elders niet meer boeken. Na een week heb je je geld terug. Je kunt niet bellen. Trage reactie per mail die bovendien niets oplost.
Fantastische ervaring: Uitstekende service. Treinretour Zwitserland besteld via email. Vragen werden snel beantwoord. Alles perfect in orde.
Negatieve ervaring: Blijkt gesloten en geen service te leveren.Dat staat niet op de website,.
Negatieve ervaring: Vroeger was er goede service van de treinreiswinkel maar ze zijn nu zelfs niet meer per telefoon bereikbaar en ze geven geen reisadvies meer. Je kan alleen nog tickets kopen voor kant en klare reizen maar ze denken niet meer mee. Jammer dat dit verloren is gegaan.
Fantastische ervaring: Ook voor een "simpel internationaal retourtje" hebben ze creatieve, en goedkopere oplossingen. Denken goed mee.
Positieve ervaring: Prettig en snel geholpen. De omboeking afgelopen jaar i.v.m. Corona werd snel afgehandeld. Nu nieuwe reis geboekt en ook steeds binnen een paar uur reactie op de vragen.
Positieve ervaring: Snel en vriendelijk antwoord, maar opvallend dat de prijs hoger ligt dan die van de NS international.
Negatieve ervaring: Bij Treinreiswinkel.nl kaartjes voor een groepsreis met 9 personen naar Zwitserland geboekt. Bij de boeking uiteraard uitdrukkelijk gevraagd om zitplaatsen bij elkaar. Twee weken voordat de reis begon werden de tickets ontvangen met daarop de nummers van de zitplaatsen op de verschillende reisgedeelten. Dit nagekeken op de plattegronden van de wagons van de ICE op internet en tot de conclusie gekomen, dat de zitplaatsen niet bij elkaar waren. Dit gemaild naar treinreiswinkel en als antwoord gekregen:Alle plaatsen zijn bij elkaar. NB zitplaatsnummers in treinen zijn niet bv 61 - 69. Wat bleek, op geen enkel gedeelte van de reis hebben we als groep zitplaatsen bij elkaar gehad. Ofwel zat er minimaal een rij met stoelen tussen groepsleden en op een reisgedeelte zat er zelfs een balkon met schuifdeuren tussen een gedeelte van de groep. Gezellig reizen toch? We hadden van een bedrijf als treinreiswinkel verwacht dat zij toch wel beter op de hoogte waren van indelingen van een ICE trein. Wat een wanprestatie. Aanvulling: hetzelfde als boven geschreven gemaild naar Treinreiswinkel.nl. Als antwoord o.a. gekregen: Het reserveringsysteem geeft geen inkijk in de real situatie, oftewel geeft geen plattegrond en zo kan het gebeuren dat in een trein de reserveringen niet allemaal naast elkaar of bij elkaar in de buurt zijn. Dit is te vergelijken met een vliegtuig. Toch apart dat ik binnen enkele minuten een plattegrond van de wagon van de ICE waarin we gereisd hebben kan vinden op internet. En overigens Treinreiswinkel: in een vliegtuig kun je je stoel vanaf een plattegrond van het vliegtuig reserveren.
Positieve ervaring: Altijd mooie reizen mee gemaakt maar 2020 in het begin van de corona gaven ze niet thuis toen we uit Rusland terug naar huis moesten reizen. Geen reactie, teruggave reis onderbreking o.i.
Fantastische ervaring: Hele goed ervaring! Interrail passen gekocht en reserveringen gemaakt. Medewerker reageerde snel, vriendelijk, duidelijk en dacht mee. Annulering en verandering was ook zo geregeld. Wij zijn erg tevreden.
Fantastische ervaring: We hadden een fijn hotel met een heerlijk onbijt, vlakbij de metro, de treinreis was verder goed geregeld.
Negatieve ervaring: Wat slecht zeg: niet te bereiken. En als je dan een mailt stuurt, hetgeen de enige manier is om je vraag te stellen, dan krijg je gewoon geen antwoord. Terwijl vroeger werd je altijd heel goed te woord gestaan aan de telefoon. Nu ver onder de maat!
Fantastische ervaring: Prima informatie. Uitstekende service. Zeer klantgericht, ook al verliepen de contacten uitsluitend via e-mail.
Negatieve ervaring: Herhaaldelijk een mail gestuurd met een vrij simpele vraag over welk treinticket we het beste zouden kunnen nemen, en tot twee keer toe hetzelfde copy paste 'antwoord' gekregen, waar totaal niet werd in gegaan op onze vraag. Telefonisch onbereikbaar, ivm Corona. Begrijp het verband niet, lijkt me juist dat door de steeds veranderende situatie het erg prettig is en medewerker te kunnen spreken. Kortom waardeloos.
Negatieve ervaring: Buitengewoon slecht bereikbaar: winkel in Leiden niet toegankelijk voor bezoekers. Telefonisch geen contact mogelijk. Op verzoek om een offerte per e-mail wordt zelfs helemaal niet gereageerd.....
Positieve ervaring: Prima goede respons alles per email en snelle afwikkeling Erg veel dank want wij waren de uitmuntende service van t team op kantoor 't Singel jaren gewend door effe binnen te lopen maar Leiden deed alles perfect en snel DANK !
Negatieve ervaring: Echt raar dat boeken online niet kan en je kunt ook niet bellen. Waarom zit dit niet gewoon bij de servicebalie van NS in. Ik kan daar boeken tot hamburg. Snel en vlot te doen. Maar verder dan moet je een mailtje sturen..Ben benieuwd of ik een mail terug krijg. Verwacht er niks meer van.
Negatieve ervaring: Nooit meer! Ik had via Treinreiswinkel 2 eersteklas tickets voor Thalys gekocht. Op de tickets stond vermeld dat deze kosteloos zouden kunnen worden ingeruild voor een andere datum. Toen ik mijn reis wilde verzetten kreeg ik een mailtje dat dit niet kon. Op mijn vervolg e-mails werd niet meer gereageerd en telefoonnummer was onbereikbaar.
Negatieve ervaring: Voor een internationale treinreiswinkel, vind ik het bizar dat men niet telefonisch bereikbaar is, en dan vervolgens ook niet reageren op een tijdig verzonden mail om een treinreis vanuit Frankrijk te wijzigen. Het enige wat ik nu kan doen is een nieuw ticket kopen…. Schandalig!
Positieve ervaring: Ik heb twee ervaringen met dit bedrijf: 1. Het boeken van interrail bij een bezoek aan de winkel. Ik werd gelijk vriendelijk geholpen en alles werd zonder extra kosten uitgezocht. 2.Ditmaal werd ik via de mail snel geholpen om mijn reis vanuit Italië te boeken. De winkel doet wat ze belooft. Om deze reden 4 sterren. Ik heb een klein punt van feedback. Ik zou mails afsluiten met een persoonsnaam, dit staat net wat vriendelijker / professioneler.
Fantastische ervaring: Prettig bedrijf. Altijd alles snel geregeld. Tickets de dag na betaling de volgende dag al in de bus!
Laat uw mening over Treinreiswinkel:
Treinreiswinkel verschijnt in de volgende vermeldingen:
Andere reisbureaus die u mogelijk interesseren

Bahnreiseladen

Rondvaart Leiden | Groepen | Sloep en sup verhuur

Schuitjevaart

Rondvaart Utrecht

Stichting De Leidse Rederij | Rondvaart Leiden | Canal Tours Leiden | Rundfahrt Leiden

Venetië van het Westen




Bootjes en Broodjes

Rederij Rembrandt B.V.

Voeg uw reisbureau gratis toe aan onze directory
Als u een reisbureau beheert en in onze gids wilt verschijnen, voeg dan uw bedrijfsgegevens toe en u kunt volledig gratis verschijnen.